حبیب شعبانی موثق نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه لذت مطالعه با هیچ چیز قابل مقایسه نیست گفت: برای ما بحث کتابخوانی تنها مطرح نیست، بلکه اثر ان به ویژه در کاهش آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است چرا که مطالعه در مسائل خانوادگی، اعتقادات و تعاملات اجتماعی، تغییرات خانوادگی بسیار موثر است.
کد خبر: ۱۰۰۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵ 14 November 2021
حبیب شعبانی موثق نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه لذت مطالعه با هیچ چیز قابل مقایسه نیست گفت: برای ما بحث کتابخوانی تنها مطرح نیست، بلکه اثر ان به ویژه در کاهش آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است چرا که مطالعه در مسائل خانوادگی، اعتقادات و تعاملات اجتماعی، تغییرات خانوادگی بسیار موثر است.

به گزارش تابناک همدان، از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان از پوستر هفته کتاب رونمایی شد. 

آیت الله حبیب الله شعبانی نماینده، ولی فقیه در استان در این آیین اظهار کرد: قرآن کریم با مسأله قرائت و علم آغاز می‌شود و واژه‌هایی مانند خواندن، علم، دانش فراوان در تعالیم دینی ما به کار رفته است.

وی با بیان اینکه بهترین و با نشاط‌ترین فعالیت‌ها، گردش در کتابخانه‎های قفسه باز است افزود: ارتباط با کتاب نشاطی بی نظیر برای انسان ایجاد می‌کند و در رشد و تعالی انسان تأثیر گذار است، به طوری که تجربه به خوبی نشان می‌دهد، افرادی که به کتاب و کتابخوانی علاقمندند، آسیب‌های فکری اجتماعی کمتری دارند و زیست فرهنگی بهتری را ترویج می‌کنند.

نماینده ولی‎فقیه در استان تصریح کرد: کشوری با این سابقه فرهنگی و تمدن بزرگ، امروز به جایی رسیده که آمار میزان مطالعه راضی کننده نیست و حتی نگران کننده هم هست.

وی ادامه داد: برای ما بحث کتابخوانی تنها مطرح نیست، بلکه اثر ان به ویژه در کاهش آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است چرا که مطالعه در مسائل خانوادگی، اعتقادات و تعاملات اجتماعی، تغییرات خانوادگی بسیار موثر است.

شعبانی با تأکید بر اینکه لذت مطالعه با هیچ چیز قابل مقایسه نیست خاطرنشان کرد: باید به حال کتابداران قبطه خورد که همواره با کتاب مأنوس هستند و این قشر باید نسبت به دیگران به مطالعه بیشتر اهمیت دهند.

وی گفت: کتاب‌ها گنجینه‌هایی هستند که مطالعه آن‌ها تجربیاتی به آدمی می‌آموزد، که اگر خودش بخواهد دنبال آن‌ها برود، گاهاً ممکن است ۲۰ سال و بیشتر زمان نیاز داشته باشد، اما کتاب این تجربه را در چند روز به انسان‌ها منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه گرانی کتاب آزاردهنده است تصریح کرد: از خیرین کتابخانه‌ساز که به احداث کتابخانه می‌پردازند نیز باید قدردانی کرد و از آن‌ها تقاضا می‌شود که در حوزه نرم افزاری و تهیه کتاب نیز ورود کنند. 

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز با بیان اینکه امسال در بیست و نهمین دوره هفته کتاب ۱۱۵۰ برنامه فرهنگی ترویجی برگزار می‌شود اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۸ هزار فعالیت فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان همدان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در جشنواره کتابخوانی رضوی تا کنون بیش از ۲۵ هزار نفر شرکت کردند، افزود: استقبال خوبی از این جشنواره را شاهد هستیم و امیدواریم که تا پایان آذر ماه افراد بیشتری از مردم استان در این رویداد فرهنگی شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه برنامه هفته کتاب با غباروربی از مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و امام شهدا در ۲۲ آبان ماه آغاز شد تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما ارائه خدمات به مناطقی است که زیر ساخت‌های فرهنگی برای برگزاری و انجام برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی را ندارد و به همین منظور «کاروان دوستی با کتاب» راه اندازی شد تا خدمات کتابخانه‌ای را به نقاط فاقد کتابخانه عمومی ببرد.

وی ادامه داد: بنابراین در نخستین گام، این کاروان به روستاهی بخش شیرین سو شهرستان کبودراهنگ رفت و همه همکاران و گروه‌ها به صورت جهادی به اجرای این برنامه پرداختند.

زارعی با اشاره به اینکه در ۳۰ آبان ماه به تکریم مقام کتابداران خواهیم پرداخت و از کتابداران برتر تقدیر می‌کنیم خاطرنشان کرد: هر سال در سطح کشور رتبه‌های برتر به استان همدان اختصاص داده می‌شود و امسال نیز سه رتبه برتر به استان همدان رسیده است.

وی با بیان اینکه ز اواخر شهریورماه کتابخانه‌ها دیگر به طور مستمر به ارائه خدمات پرداختند گفت: افراد می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ارائه کارت واکسیناسیون از این خدمات بهره ببرند. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه از سال گذشته تا کنون ۹ کتابخانه در روستا‌ها و شهر‌های استان با همکاری خیرین حقیقی و حقوقی افتتاح شده است اظهار کرد: دو کتابخانه با همکاری بانک پاسارگاد در روستا‌های پرجمعیت شهرستان همدان احداث خواهد شد.

وی افزود: در هفته کتاب نخستین پانسیون خصوصی مطالعاتی با مجوز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با ۸۰۰ متر زیربنا افتتاح خواهد شد. 

زارعی تصریح کرد: جشن یار پنجاه ساله برای هفت کتابخانه عمومی در سطح استان همدان که بیش از پنجاه سال سابقه دارند برگزار می‌شود و قدیمی‌ترین کتابخانه استان، کتابخانه مدنی در شهرستان تویسرکان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار