معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کردستان در امور شورا‌های حل اختلاف از صلح و سازش در پرونده قتل پس از شش سال با تلاش اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف شعبه زندان شهرستان سنندج خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ 08 December 2021
به گزارش تابناک کردستان، بهادر اسدی در این خصوص بیان نمود: در سال ۱۳۹۴ بر اثر نزاع در شهرستان سنندج یک مورد قتل اتفاق افتاد که پس از دستگیری قاتل و طی مراحل دادرسی نهایتا رای به قصاص قاتل صادر گردید.
وی افزود: نهایتا با دستور دادستان پرونده به شعبه ویژه زندان شورا‌های حل اختلاف شهرستان سنندج جهت صلح و سازش ارجاع می‌گردد و اعضای شعبه صلحی زندان شورا‌های حل اختلاف شهرستان سنندج موفق شدند این پرونده قتل را پس از شش سال با گذشت اولیای دم مختومه نمایند.
اسدی گفت: خانواده مقتول با اقدام انسان دوستانه علاوه بر عفو قاتل زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه فراهم می‌کنند.
وی تاکید کرد: با کمک خداوند متعال در سال جاری این چهارمین پرونده قتلی بود که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شورا‌های حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر گردید و انشاالله این امر خیر فتح بابی باشد که در سال جاری با تلاش اعضای زحمتکش و دلسوز شورا‌های حل اختلاف مجددا شاهد این قبیل موارد باشیم.
رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کردستان با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم می‌باشد که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره وری بعمل آید.
معاون توسعه حل اختلاف استلان کردستان با بیان این مطلب که دین اسلام برای صلح و آشتی میان مردم اهمیت فراوانی قائل شده است، خاطرنشان کرد: در پرونده‌های قتل عمد که به صلح و سازش می‌انجامد اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده متوفی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر والای آن‌ها دارد و تلاشی نیز که برای تحقق این مهم مصروف می‌گردد تقویت فرهنگ عفو و گذشت و حفظ روحیه اخوت و برادری را در جامعه به دنبال خواهد داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار