کد خبر: ۱۰۱۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹ 08 December 2021
 روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان «شیوخ امارات، ستیز با اسلام» این گونه آورده است:

شیوخ امارات، دیروز اعلام کردند از اول سال میلادی آینده روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیلات رسمی هفتگی امارات خواهند بود. یعنی جمعه که روز تعطیلی رسمی مسلمانان است و تا به حال در امارات هم تعطیل رسمی آخر هفته محسوب می‌شد، حذف شده و جای خود را به شنبه که تعطیل رسمی یهودیان و یکشنبه که تعطیل رسمی مسیحیان است می‌دهد.

– چند روز قبل نیز رئیس امارات، رسماً از رئیس رژیم صهیونیستی برای سفر به امارات دعوت کرد.
– سفیر رژیم صهیونیستی چندی قبل در ابوظبی مستقر شد و البته سفیر امارات نیز از ماه‌ها قبل فعالیت خود در فلسطین اشغالی را آغاز کرده و به گرمی مورد استقبال مقامات رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود.
– سال گذشته و در آخرین سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ، واقعه شوم عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی عملی شد که با محکومیت شدید ملت‌های مسلمان، علمای اسلامی و بسیاری از احزاب و فعالان سیاسی جهان اسلام مواجه شد.
– عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و تعدادی دیگر از کشور‌های عربی نیز در سال گذشته رخ داد، ولی شیوخ امارات به عادی‌سازی اکتفا نکردند و اقدامات زیادی در جهت باج دادن به صهیونیست‌ها انجام دادند که سرمایه‌گذاری‌های متعدد در فلسطین اشغالی، دادن تسهیلات به اتباع رژیم صهیونیستی، تبدیل کردن هتل‌های ابوظبی و دوبی به مراکز فساد برای صهیونیست‌ها، لغو روادید میان امارات و اسرائیل، امضاء قرارداد‌های امنیتی، تجاری و فرهنگی میان امارات و رژیم صهیونیستی از دیگر اقداماتی هستند که شیوخ امارات به نفع صهیونیست‌ها انجام داده‌اند.
– ساختن کنیسه برای یهودیان در امارات و پذیرائی از رئیس خاخام‌های رژیم صهیونیستی که به شکل آشکاری جنبه ترویج یهودیت صهیونیستی داشت، از دیگر خیانت‌های شیوخ امارات است.
– باز کردن پای عناصر امنیتی-سیاسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به منطقه خلیج فارس و ایجاد زمینه‌های اِشراف اطلاعاتی برای این رژیم علیه دولت‌های منطقه نیز از اقدامات خائنانه شیوخ امارات است.
این مجموعه اقدامات و خیانت‌های دیگری که هنوز افشا نشده‌اند و در آینده اخبار آن‌ها را نیز خواهیم شنید، بخشی از برگ‌های پرونده سیاه شیوخ امارات هستند. کسی نمی‌تواند مدعی شود که شیوخ امارات به عنوان دولتمردان و حاکمان آن سرزمین حق دارند آنطور که تشخیص می‌دهند تصمیم بگیرند و عمل کنند. زیرا آن‌ها بر سرزمینی حکومت می‌کنند که مردم آن مسلمانند و خواسته آن‌ها زندگی بر مبنای مقررات اسلامی است. در نامشروع بودن رژیم غاصب صهیونیستی نیز تردیدی وجود ندارد. مردم امارات و ملت‌های تمام کشور‌های عربی و اسلامی عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را خلاف اسلام، خلاف مصالح امت اسلامی و خیانت به مردم فلسطین می‌دانند. بنابراین، وظیفه ما و تمام مسلمانان است که خیانت‌های شیوخ امارات و دور شدن آن‌ها از اسلام را افشا کنیم و خواستار برخورد دولت‌ها و ملت‌های مسلمان با این شیوخ خائن شویم. بدین ترتیب، تردیدی نیست که اقدامات یکسال و نیم اخیر شیوخ امارات در تعامل با صهیونیست‌ها نمونه بارز ستیز با اسلام و مصالح مسلمین و از بزرگ‌ترین منکرات است.
با توجه به این واقعیت انکارناپذیر، آیا مسئولان نظام جمهوری اسلامی برای انجام وظیفه نهی از منکر نسبت به شیوخ امارات احساس وظیفه می‌کنند؟ آیا در جریان سفر مسئول شورای عالی امنیت ملی امارات به تهران که همین هفته صورت گرفت، مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی از او پرسیدند چرا با رژیم غاصب و نامشروع صهیونیستی عقد اخوت بسته‌اید و چرا پای صهیونیست‌های جنایتکار را به منطقه باز کرده‌اید؟ اگر این اعتراض‌ها را نکرده‌اند، چگونه می‌توانند خود را در ادعای ضدیت با رژیم صهیونیستی صادق بدانند؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار