مدیرعامل متروی تبریز:
محمدصادق پشمینه‌آذر در حاشیه جلسه شورای ترافیک آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه احداث خط 2 متروی تبریز از دو سال پیش آغاز شده است، اظهار داشت: در صورت تامین منابع مالی، این خط تا 6 سال آینده و در سال 1399 به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 27 September 2015
به گزارش تابناک تبریز مدیرعامل متروی تبریز افزود: این خط 20 ایستگاه دارد که تونل آن با 9 متر عرض، بزرگتر از تونل خط 1 خواهد بود.

مدیرعامل متروی تبریز، با اشاره به افتتاح فاز نخست خط 1 متروی تبریز، از افتتاح فازهای بعدی آن تا دو سال آینده خبر داد و گفت: خط 1 در حال حاضر بیش از 70 پیشرفت فیزیکی دارد.

پشمینه آذر با بیان اینکه این خط از ایستگاه‌های ائل گلی، دانشگاه تبریز، خیابان امام خمینی (ره)، خیابان امین، باغ گلستان، خیابان خیام و نهایتا خیابان لاله ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: اکنون 5.6 کیلومتر از مجموع 17.2 کیلومتر از این خط به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیکی واگن‌های مترو رفته است.

وی با بیان اینکه در مجموع برای کل متروی تبریز 550 میلیارد تومان اعتبار ریالی پیشبینی شده است، اظهار داشت: 300 میلیون یورو نیز برای کل پروژه به عنوان اعتبار ارزی به مرور در طول سال های اجرایی بر حسب میزان پیشرفت آن تخصیص می‌یابد.

صادق پشمینه آذر افزود: خط دو قطار شهری تبریز به صورت تک تونله طراحی و تاکنون نیز عملیات اجرایی تعداد چهار ایستگاه واقع در اول خانه سازی، تقاطع آخونی، مقابل کارخانه ماشین سازی و ایستگاه باغمیشه آغاز شده است.

وی، هزینه احداث هر ایستگاه قطار شهری تبریز را 300 میلیارد ریال اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار