سرهنگ موالی گفت:طبق قانون برای جرم هک در فضای مجازی مجازات هایی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۰۱۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵ 11 December 2021

به گزارش تابناک قم، سرهنگ علی موالی،رئیس پلیس فتای قم اظهار کرد: متاسفانه آموزش هک و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات دیگر افراد در اینترنت بسیار مشاهده می‌شود که باید به انتشاردهندگان این قبیل جزوه و مطالب آموزشی هشدار داد که این اقدام آن‌ها جرم بوده و فرد مرتکب به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد.

وی افزود: آموزش هک شبکه‌های اجتماعی و همچنین تلفن همراه جرم محسوب می‎شود و مطابق قوانین مربوطه برای مجرم، مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است، طبق ماده ۷۲۹ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات "هر‌کس به‌طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است، دسترسی پیدا کند به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا پرداخت جزای نقدی و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد".

رئیس پلیس فتای استان قم ادامه داد: تولید یا انتشار یا توزیع و در دسترس قرار دادن یا معامله داده‌ها یا نرم‌افزار‌ها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به منظور ارتکاب جرایم رایانه‌ای به کار می‌رود، جرم می‌باشد و با فرد خاطی برخورد می‌شود.

سرهنگ موالی درباره غیرقانونی بودن آموزش هک در فضای مجازی بیان داشت: یکی از کاربرد‌هایی که در فضای مجازی رشدی چشمگیر داشته، تبلیغات آموزش و فروش نرم افزار‌های هک در سایت‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی است، تبلیغاتی که گاهی اوقات هیچ پایه و اساسی نداشته و با هدف کلاهبرداری در فضای مجازی منتشر می‌شوند.

رئیس پلیس فتای استان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: کاربران همواره نکات امنیتی حضور در فضای‌مجازی را جدی گرفته و به هیچ عنوان به تبلیغاتی مانند آموزش هک، نفوذ، افزایش فالور و ... که در محیط وب به خصوص شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند، اعتماد نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار