از نصب برنامه‌هایی که تحت عناوین افزایش فالور و ...که دسترسی غیرمجاز و غیر متعارف به اطلاعات کاربر می گیرد، خودداری کنید .
کد خبر: ۱۰۱۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۲ 12 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 18/09/1400 تقدیم حضور می گردد.
------------------------
پیام تبریک فرمانده انتظامی مازندران به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار 
فرمانده انتظامی استان مازندران با صدور پیامی ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را تبریک گفت 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار مرتضی میرزایی آمده است:
سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) به نام روز پرستار نامگذاری شده است، بزرگ پرستاری که پس از آن مصیبت بزرگ یک تنه بار سنگین پرچم پرافتخار ولایت را بر دوش گرفت و با صبر و بردباری توانست رسالت مهم پرستاری از نهضت عظیم و جاودان عاشورا را به نسل‌های بعدی انتقال دهد.
زینب (س) حقیقتی روشن برای هدایت بشریت است تا نشان دهد می‌توان مهر و عطوفت خواهری را با صلابت نطق در برابر ظالم در هدایت کاروانی سترگ در هم آمیخت و مشعل صبح روشن را در شب تار برافروخت .
روز پرستار، فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به خدمات، ایثار و مجاهدت‌های با ارزش قشر خدوم و زحمت کش پرستاران و ترویج ارزش‌های زینبی در جامعه است.
در شرایط حال حاضر و شیوع ویروس منحوس کرونا، تلاش ها و اقدامات ارشمند کارکنان حوزه سلامت و درمان و به ویژه پرستاران بیش از پیش ارزش خود را نمایان می سازد و بدون شک خدمت در چنین حرفه مقدسی، توفیق و سعادت بزرگ الهی است که همواره باید قدردان آن بود و به خود بالید.
اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت بانوی عشق و ایثار، زینب کبری(س) و روز پرستار، یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت را گرامی داشته و تلاش های جهادگونه و فداکارانه شما فرشتگان سپیدپوش که از زمان شیوع ویروس کرونا بدون هیچ چشم داشتی برای سلامتی و عافیت مردن تلاش کرده اید تشکر و قدردانی می نمایم و از درگاه خداوند متعال توفیق و سلامتی برای همگان مسالت دارم.
فرمانده انتظامی استان مازندران
سرتیپ دوم پاسدار  مرتضی میرزایی

------------------------
دستگیری هکر 19ساله اینستاگرام با 45 میلیاردی کلاهبرداری 
رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری جوان 19ساله که با دسترسی به حساب کاربری اینستاگرام از شهروندان مازندرانی، مبلغ 45 میلیارد ریال کلاهبرداری کرد، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم سامع خورشاد در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی شکایت چند تن از شهروندان مازندرانی در خصوص هک اکانت پیج اینستاگرام و کلاهبرداری از دنبال کننده های آنان تحت عنوان نیاز مالی، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شکات موضوع در دستورکار کارشناسان این پلیس قرارگرفت.
وی ادامه داد: با ارائه مستندات شکات مشخص شد متهم با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت شاکی، دسترسی به اکانت پیدا کرد و با ارسال پیام‌های جعلی از سایر کاربران کلاهبرداری می کرد.
رئیس پلیس فتا استان مازندران افزود: با اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد، متهم ساکن یکی از شهرهای پایتخت بوده که با هماهنگی مقام قضائی، کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان مازندران طی عملیاتی پیچیده موفق به شناسایی و دستگیری نامبرده شدند.
سرهنگ خورشاد، انگیزه این متهم سایبری را کسب منفعت مالی بیان کرد و گفت: در تحقیقات تخصصي، متهم در ابتدا موضوع پرونده را کاملا انکار کرد ولی با مواجه با ادله ديجيتال جمع آوري شده چاره اي جز اعتراف نداشته و به 45 میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان مازندرانی اعتراف کرد.
رئیس پلیس فتا استان مازندران به کاربران توصیه کرد: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام های رسان‌ها، تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ عنوان از برنامه های ناشناخته استفاده  نکنند و برنامه های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود کنند و از نصب برنامه‌هایی که تحت عناوین افزایش فالور و ...که دسترسی غیرمجاز و غیر متعارف به اطلاعات کاربر می گیرد، خودداری کنند.
سرهنگ خورشاد در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.
----------------------------
صحت عمل مامور پلیس راهور فریدونکنار / چک 600میلیونی به صاحبش رسید 
سرهنگ تقدیسی رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان مازندران گفت: مامور پلیس راهور شهرستان فریدونکنار، چک 600 میلیون ریالی را به صاحبش برگرداند 
در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: سروان محمود پرویز پور از ماموران پلیس راهور شهرستان فریدونکنار، هنگام گشت زنی و انجام ماموریت، یک فقره چک به مبلغ 600 میلیون ریالی را پیدا می کند.
وی افزود: اين مأمور وظيفه شناس با همکاری مسئولان یگان، پس از تماس با بانک و استعلام مشخصات صاحب چك، شماره تلفن وي را اخذ و با برقراري تماس تلفني، صاحب آن را شناسائي كرد.
رئيس بازرسي انتظامي  مازندران در ادامه گفت: سروان پرویز پور در اقدامی خداپسندانه و ارزشمند و در كمال صحت عمل، پس از بررسي هاي لازم، چك را به صاحبش تحويل داد كه اقدام این مامور وظیفه شناس موجب خرسندي و ابراز رضايت اين شهروند شد.
سرهنگ تقدیسی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ صداقت و امانت داری در جامعه گفت: بی تردید عزت نفس، مسئولیت پذیری و امانتداری، مشخصه برجسته پلیس ولایی و ارزشی جامعه اسلامی است و ماموران پلیس همواره صحت عمل را در انجام ماموریت های مختلف سرلوحه کار خود قرار داده اند.
رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان مازندران در پایان خاطرنشان کرد: به منظور ارج نهادن به این عمل خداپسندانه و الگوسازی چنین رفتارهای اسلامی در بین سایر کارکنان، بر اساس دستورالعمل های ابلاغی، این ماموران وظیفه شناس توسط سردار " مرتضی میرزایی " فرمانده انتظامی استان مازندران مورد تقدیر قرار گرفت .
-----------------
دستگیری 3 سارق، حین سرقت در باغات میاندورود 
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری 3 سارق باغات در حین سرقت توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ مجید باقری با تاکید بر اینکه همکاری همه جانبه و به موقع مردم با نیروی انتظامی را از جمله عوامل تاثیرگذار در پیشگیری از وقوع جرایم برشمرد و اظهار داشت: برخورد قاطع با متخلفان، مجرمان و اقدامات كنترلي، محیط را برای فعالیت‌هاي مجرمانه ناامن می‌کند.
 فرمانده انتظامی میاندورود تصریح کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت مزارع و باغات در شهرستان میاندورود، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه  ماموران با گشت زنی هدفمند، 3 سارق که در نیمه های شب در حین سرقت از باغات بودند را شناسایی و دستگیر کردند و در بازدید از خودروی متهمان، مقدار نیم تن پرتغال کشف کردند.
سرهنگ باقری تصریح کردند: سارقان 33 و 34 و 20ساله در تحقيقات به عمل آمده به 6 فقره سرقت اماکن خصوصی با این روش اعتراف و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
 فرمانده انتظامی میاندورود در پايان با اعلام اینکه وقوع سرقت به لحاظ تبعات آن در جامعه که موجب پایین آمدن احساس امنیت مي‌شود، اهمیت ویژه‌ای دارد خاطرنشان كرد: پليس براي تامين امنيت و ارتقاء احساس آن در جامعه از هيچ تلاشي دريغ نمي‌كند و شهروندان موارد مشکوک را به پلیس 110 اعلام نمایند.
-----------------------

دستگيري سارقان کابل برق با10 فقره سرقت در بابل 
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگيري سارق کابل هاي برق با 10 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمدزمان شالیکار گفت: پ ساز وقوع سرقت هاي متعدد کابل برق درسطح شهر ، بررسي موضوع در دستورکار ماموران کلانتری 11 قرارگرفت.
وي تصريح کرد: ماموران پليس با تلاش شبانه روزي و به کارگيري گشت هاي نامحسوس سارق را شناسايي و با اخذ دستور قضائی در عملياتي غافلگيرانه سارق را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: در بازجويي هاي بعمل آمده توسط ماموران، سارقان به10فقره سرقت کابل هاي برق درمحدوده شهر بابل اعتراف کرد.
سرهنگ شالیکار  در پایان به توجه و رعايت مردم به هشدارها و توصيه‌هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت تاكيد كرد و از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.
-----------------------------

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار