مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تاکید بر اینکه علم و تقوا دو بال برای رشد طلاب است، گفت: پیشرفت طلاب جز با دستیابی به قله‌های علم و معرفت حاصل نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 12 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی حیدری جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) اسفراین، اظهار کرد: مسیر و رسالت حوزه‌های علمیه مسیر انبیاست و گام نهادن در این مسیر گام نهادن در مسیر انبیاست که با اخلاص در عمل و گفتار به ثمر می‌نشیند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی ضمن بیان حدیث «العلماء ورثه الانبیا»، گفت: طلاب با ورود به حوزه‌های علمیه، قدم در مسیر و راه نبی مکرم اسلام (ص) گذاشتند و این توفیقی است که باید شاکر آن باشیم ولی مأموریت، مأموریت سنگینی است و اگر بخواهیم در این مسیر موفق باشیم باید سیره نبی مکرم اسلام (ص) را مطالعه و به آن عمل کنیم.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم، بیان کرد: مأموریت سنگینی بر دوش طلاب وجود دارد.

وی افزود: از جمله دستورالعمل‌های خداوند متعال به رسول مکرم اسلام (ص) شب‌زنده‌داری است که ما طلبه‌ها باید به آن پایبند باشیم؛ همان‌طور که در سیره بسیاری از علمای مخلص و شهدا نافله شب اهمیت خاصی داشته و موجب عاقبت‌به‌خیری آنان شده است.

حیدری تاکید کرد: دیگر دستور خداوند به پیامبر اسلام تلاوت قرآن است چراکه قرآن سراسر نور بوده و با خواندن آیات قرآن دل‌ها صیقل پیدا می‌کند و روح انسان تازه می‌شود و خواندن قرآن و مداومت بر این عمل حسنه که مورد تأکید همه علما، اولیا و مقربان درگاه حق‌تعالی است باعث رشد و تعالی انسان می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب برای رسیدن به جایگاه مطلوب به دو بال علم و تقوا نیاز دارند که هرکدام بدون دیگری ما را به مقصد نمی‌رساند و پیشرفت طلاب جز با دستیابی به قله‌های علم و معرفت حاصل نمی‌شود.

وی در انتها خاطرنشان کرد: طلاب قدر فرصت‌ها را بدانند و از لحظه‌لحظه عمر خود در حوزه‌های علمیه که به خاطر توفیق حضور باید شاکر آن باشیم بهره کافی را ببرند و در جهت رضای خداوند متعال و با مطالعه منظومه فکری امامین انقلاب در مسیر این بزرگواران گام بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار