کارشناس دینی رسانه ملی با بیان اینکه خلافکار آگاه از خلافکار ناآگاه جرم‌اش سنگین‌تر است، گفت: بر اساس روایتی، علمای بی‌عمل ضررشان از لشکر یزید برای اسلام بیشتر است؛ امثال افرادی که وهابیون و داعشی‌ها را تربیت می‌کنند تا به اسلام ضربه‌های سنگینی را وارد کنند.
کد خبر: ۱۰۱۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ 13 December 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد یکشنبه شب طی سخنانی در محفل معارفی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) که در شبستان امام خمینی(ره) با حضور زائران و مجاوران حرم برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس فرموده پیامبر اسلام(ص) جفا کارترین مردم کسانی هستند که نام ایشان را بشنوند اما صلوات نفرستند، اظهار کرد: اگر در حین اقامه نماز هم هستیم و نام حضرت را می‌شنویم باید صلوات خوانده و بعد به نماز خود ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن کریم خداوند متعال به لقمان حکیم، حکمت عطا کرده است، تصریح کرد: هر چند خواندن و مطالعه کردن موجب علم اکتسابی می‌شود اما علم واقعی نزد خداوند متعال است و ما وظیفه داریم که برای ارتقای علم خود از خداوند متعال درخواست داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: خداوند متعال برخی از علوم را در فطرت و ذات ما ماندگار کرده است که یکی از این علوم و نور آگاهی نسبت به کار خوب و نفرت داشتن نسبت به کارهای بد است.

وی با تاکید بر اینکه کافر نور دارد اما از این نور استفاده نمی‌کند و به سمت تاریکی می‌رود، مطرح کرد: علم به زیاد درس خواندن نیست بلکه نوری در دل انسان است و امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند که بدترین آدم‌ها علمای بی‌عمل هستند؛ این تعبیر ایشان فقط در مورد علما نیست بلکه هر فردی هر علمی دارد و به آن علم عمل نکند عالم بی‌عمل است.

فرحزاد با بیان اینکه کسی که می‌داند و خلاف می‌کند از خلافکاری که نمی‌داند، جرم‌اش سنگین‌تر است، عنوان کرد: علمای بی‌عمل ضررشان از لشکر یزید برای اسلام بیشتر است همانند افرادی که وهابیون و داعشی‌ها را تربیت می‌کنند تا به اسلام ضربه‌های سنگینی را وارد کنند.

کارشناس معارفی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از توصیه‌های شیطان به حضرت نوح یاد کرد و ادامه داد: از جمله توصیه‌ها این بود که از خشم پرهیز کن چراکه ریشه همه بدی‌هاست؛ و هیچگاه با نامحرم در یک مکان خلوت نکن چراکه نفر سوم در شیطان است.

وی با بیان اینکه علم دنیایی، منهای علم الهی کاربردی نخواهد داشت، گفت: علم واقعی و حقیقی ما را از آتش جهنم نجات می‌دهد و به رستگاری می‌رساند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار