کد خبر: ۱۰۱۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸ 13 December 2021

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: کارخانه‌های سیمان فعال در خوزستان ابتدا باید بازار استان را تامین کنند و فروش داخل استان را در اولویت قرار دهند.

به گزارش ایرنا آقا رضا فتوحی روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری بیان کرد: کارخانه های تولید سیمان در خوزستان پس از تامین سیمان مورد نیاز استان در صورت مازاد می‌توانند کالای خود را در بورس و یا در سایر استان ها عرضه کنند.

وی گفت: نباید پیمانکاران بزرگ و یا فعالان این حوزه، سیمان را پیش خرید، و تا زمان گرانی در انبارها نگهداری کنند، بلکه باید در صورت خرید سیمان بلافاصله از انبار خارج کرده و در بازار عرضه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: از دستگاه های نظارتی درخواست می شود از افزایش قیمت سیمان در استان جلوگیری کنند.

فتوحی افزود: درخواست افزایش قیمت سیمان از سوی واحدهای تولیدی و فعالان این بخش ابتدا باید در ستاد تنظیم بازار خوزستان کارشناسی و مصوب شود.

توزیع مرغ کشتار روز در اولویت است

فتوحی با بیان اینکه توزیع مرغ در خوزستان باید بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار استان پیگیری شود، گفت:در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان تصمیم گیری شده که تامین و توزیع مرغ کشتار روز در اولویت باشد و در صورت نیاز مرغ منجمد عرضه شود.

وی درباره تامین میوه ایام عید نوروز در خوزستان گفت: خرید میوه برای این ایام توسط اداره کل تعاون روستایی خوزستان انجام می شود و انتظار می‌رود که میوه با کیفیت و قیمت مناسب برای استان تامین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: اتحادیه‌ها و اتاق اصناف چون تخصصی کار می‌کنند باید در بحث نظارت بر بازار همکاری کنند.

در خوزستان سه کارخانه تولید سیمان به نام‌های کارون، بهبهان و خوزستان وجود دارد. مصرف روزانه سیمان در خوزستان هشت هزار تن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار