کد خبر: ۱۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰ 04 March 2015

 به گزارش خبرنگار ما، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی، در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های این مرکز در پایان سال جاری پرداخت  و گفت : ۲۵۹ پایگاه در هفته احسان و نیکوکاری در آذربایجان‌شرقی، با شعار «اکرام فاطمی و شور نیکوکاری» کمک های مردمی را جمع آوری می کنند.

وی اظهار داشت: هفته احسان و نیکوکاری امسال با ایام فاطمیه تقارن پیدا کرده که به همین مناسبت، این هفته با شعار «اکرام فاطمی و شور نیکوکاری» در سراسر کشور برگزار می شود.

وی خواستار مشارکت حداکثری مردم در این طرح شد و ادامه داد: طرح احسان و نیکوکاری برای بیست و پنجمین سال پیاپی، با هدف جمع آوری کمک های مردمی، برای نیازمندان در آستانه آغاز سال جدید، پنجشنبه هفته جاری 14 اسفند در سراسر مناطق استان آذربایجان شرقی آغاز خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با بیان این‌که جمع‌آوری کمک‌های نقدی و پوشاک در اولویت است، خاطرنشان کرد: تعداد 259 پایگاه جمع آوری کمک های مردمی در سطح استان آذربایجان شرقی در هفته احسان و نیکوکاری آماده جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردم هستند.

وی با بیان این‌که سال گذشته مردم آذربایجان شرقی در هفته احسان و نیکوکاری، چهار میلیارد تومان کمک کردند، ادامه داد: با توجه به توزیع سبد کالایی توسط دولت به نیازمندان، توصیه می کنیم مردم کمک های نقدی را در اختیار این پایگاه ها قرار دهند و در غیر این صورت، کمک های از قبیل پوشاک در اولویت حمایت های خود قرار دهند.

دشتی با اشاره به برگزاری این طرح در مدارس استان گفت: هر مدرسه به عنوان یک پایگاه  نیکوکاری، روز چهارشنبه این هفته، اقدام به نواختن زنگ نیکوکاری رأس ساعت 10 و 30 دقیقه می کند، در این راستا پاکت هایی در اختیار دانش آموزان قرار گرفته که کمک های مادی خود را به نیازمندان از این طریق انجام می دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام این‌که اکرام ایتام در استان آذربایجان‌شرقی از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اظهار داشت: سه هزار و پانصد نفر از یتیمان استان از حمایت مالی و اجتماعی از سوی خیرین برخوردار هستند.

وی افزود:  اکرام محسنین که در آن خیران از خانواده حمایت می‌کنند از 2 سال پیش در استان شروع شده است و بر اساس آمار 10 هزار نفر از مددجویان حامی دارند که اگر این امر گسترش یابد آذربایجان‌شرقی نخستین استانی خواهد شد که خود را از حمایت دولت بی‌نیاز می‌کند.

دشتی با بیان اینکه سال جاری 42 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به مددجویان با بازپرداخت 4 درصد و طولانی مدت ارائه شده است، خاطرنشان کرد: در 11 ماهه گذشت شاهد فروش 35 میلیارد ریال فرش دست‌باف از سوی مددجویان بودیم، افزون بر آن امسال برای 1200 نفر از مددجویان بیکار و سرپرست خانوار کاریابی شد.

گفتنی است، روز 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد به دستور امام خمینی(ره) در سال 1357 است، که رهبر کبیر انقلاب اسلامی، تنها چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دستور تشکیل این کمیته را صادر کردند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :