کد خبر: ۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۰ 26 January 2015
تمبر یادبود سی‌ و سومین سالگرد بزرگداشت 40 شهید حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 مردم آمل با حضور دبیرکل ستاد حقوق بشر قوه ‌قضاییه، مسئولان استانی و مردم رونمایی شد.

به گزارش فارس، سی‌ و سومین سالگرد بزرگداشت 40 شهید حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 مردم این شهرستان شامگاه یک‌شنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی در مصلای نماز جمعه قدس برگزار شد.

تمبر یادبود سالگرد بزرگداشت 40 شهید حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 و حماسه اسلامی مردم این شهرستان با حضور محمدجواد لاریجانی مشاور امور بین‌الملل و دبیرکل ستاد حقوق بشر قوه‌ قضاییه، استاندار مازندران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و دولتی، مسئولان، مردم و خانواده‌های شهدا رونمایی شد.

این تمبر با همکاری اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و اداره کل پست استان تهیه شد.

بیان خاطرات و حال و هوای آن روزهای شهرستان آمل و مازندران، بازخوانی وقایع جنگل، شعرخوانی و بیان دل‌نوشته از دیگر بخش‌های این مراسم بزرگ بود.

علاوه بر سخنرانی محمدجواد لاریجانی مشاور امور بین‌الملل و دبیرکل ستاد حقوق بشر قوه‌ قضاییه، مجتبی رمضانی از مداحان نام‌آشنای کشورمان که بیشتر در وصف مدح و منقبت شهدا مدیحه‌سرایی دارد در این آیین به بیان ویژگی‌ها و ارزش والای شهدای ششم بهمن پرداخت.

به گزارش فارس، حماسه اسلامی ششم بهمن یکی از رویدادهای مهم ماندگار در تاریخ ایران اسلامی بوده که اهمیت و جایگاه والای آن را می‌توان با مراجعه به وصیت‌نامه سیاسی الهی امت امت دریافت کرد که در آن صمیمانه از مردان و زنان این دیار قدردانی و تشکر شد.

مردم این شهر ولایت‌مدار در ششم بهمن ماه سال 60 با تقدیم 40 شهید و ساخت یک هزار سنگر توانستند برای همیشه طومار اتحادیه کمونیست‌ها را در هم بپیچند و دشمنان اسلام را از آمل ناامید کنند.

برگزاری 105 عنوان برنامه عمرانی، فرهنگی، مذهبی، هنری، رونمایی از فیلم، نواختن زنگ حماسه و اعزام راویان به مدارس در هفته حماسه اسلامی مردم آمل از مهم‌ترین اقداماتی بوده که برای ترویج و شناساندن آن به نسل جوان انجام شد.

برپای همایش‌های بصیرت‌افزایی، برگزاری نشست‌های علمی و تحلیلی ششم بهمن، یادواره شهدا و زیباسازی فضای شهری با عکس و یادمان شهدا از دیگر برنامه‌های فرهنگی در این بین بوده است.

اختتامیه جشنواره خاطره‌نویسی «خاطر‌ه‌های پرشکوه» یادبود 135 شهید جنگل ترور و حماسه برجسته حماسه شش بهمن آمل به همراه همایش منطقه‌ای یک روزه یاد یاران به میزبانی شهرستان آمل در سالن همایش‌های اریکه آریایی برگزار شد که با حضور فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس، مسئولان کشوری، استانی، خانواده شهدا و مردم همراه بود.

تجلیل از خانواده 135 شهید جنگل، ترور و حماسه برجسته مردم آمل از دیگر برنامه‌های محوری این همایش بوده و در آن هشت عنوان کتاب در زمینه ترور، حادثه جنگل و قائله ششم بهمن آمل رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار