اینجا در این مطلب قرار است در مورد این صحبت کنیم که چرا پوشیدن جوراب از قدیم‌الایام به عنوان یکی از عوامل مهم یاد شده است و چرا ما به جوراب‌هایمان برای داشتن پاها و حتی بدنی سالم نیازمندیم.
کد خبر: ۱۰۱۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵ 24 December 2021
 
وقتی اسم جوراب را می‌شنوید ممکن است افکار مختلفی به ذهن شما خطور کند. برخی از شما ممکن است به بوی بد آن و سختی‌های شستن مکرر آن فکر کنید، برخی به انواع جوراب فانتزی و دوست داشتنی و لذت دیدن ظاهر متفاوت پاهایتان، برخی به لذت خاراندن جای کش آن‌ها و برخی به گرمایی دلنشینی که پوشیدن آن در دل زمستان مهمان پاهای ما می‌شوند. حتی برخی از شما که اهل فیلم دیدن هستید ممکن است که یاد ذوق دلنشین شخصیت لوئیزا کلارک از هدیه گرفتن یک جفت جوراب فانتزی راه راه در فیلم "من پیش از تو" بیافتید! جوراب‌ها نقش بزرگی در زندگی ما دارند و همه ما روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم. برخی از ما ممکن است از سر عادت و توصیه پدر و مادرهایمان به پوشیدن جوراب ادامه دهیم و حتی ندانیم فایده پوشیدن آن چیست.

چرا به جوراب ها نیاز داریم

دلیل نیاز پا به جوراب چیست

به هزار و یک دلیل منطقی! اما عمده‌ترین دلیل آن، حفظ سلامت پا است. برخلاف تصور عموم، جوراب صرفا جهت گرم نگه داشتن پا در فصول سرد سال نیست بلکه فواید جوراب بیشتر از این حرف‌هاست. در ادامه ما به شما خواهیم گفت که چرا علاوه بر فصول سرد، پاهای شما به پوشیدن جوراب احتیاج دارند.

سلامت پا

یک جفت جوراب نخی، در برابر  عوامل متعددی از پاهای شما محافظت می‌کند که در ادامه چند مورد از آنها عنوان شده‌اند.

  • عفونت‌های قارچی و باکتریایی

اگر تنها ذره‌ای به علوم زیستی علاقه داشته باشید به عنوان یکی از پایه‌ای‌ترین مسائل می‌دانید که آب مایه حیات است. نه تنها برای ما بلکه برای درصد قابل توجهی از موجود ریز و غیرقابل رصد با چشم معمولی! آب و گرما در هر جا که باشد می‌تواند عامل حیات و پرورش انواع موجودات باشند. حال فرض کنید در یک روز تابستانی با پوشیدن یک کفش کتانی زیر آفتابی سوزان در حال فعالیت در خیابان هستید. در این حالت نه تنها از سر و رو بلکه از انگشتان پاهای شما نیز عرق جاری می‌شود و این یعنی چه؟ آفرین! ایجاد عامل رشد قارچ و باکتری! برای اینکه دچار چنین عفونت‌هایی نشوید صرف‌نظر از اینکه هنگام بازگشت به خانه باید پاهایتان را به خوبی شسته و خشک کنید، بهترین راهکار پوشیدن جوراب است. یک جوراب خوب، با جذب رطوبت‌های موجود در محیط درون کفش و پاهای شما، از فراهم آمدن فضایی دلچسب برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها، جلوگیری می‌کند و بدین ترتیب، پای شما سالم می‌ماند. قاعدتا بوی بد جوراب نیز به دلیل ترکیب عرق و برخی از این موجودات ذره بینی موجود در آن است. حال شما به خوبی می‌دانید بر خلاف باور عموم مردم، جهت حفظ سلامت پا، جوراب پوشیدن در تابستان حتی از زمستان واجب‌تر است!

چرا به جوراب ها نیاز داریم

  • جلوگیری از تاول

همه ما تجربه زدن تاول روی پوست‌هایمان را داریم. این ضایعه‌های پوستی سمج که هیچکدام از ما از ترکاندن آنها خاطره خوبی نداریم ممکن است در اثر سوختگی یا هر چیز دیگری که به پوست آسیب می‌رساند، ایجاد شوند. یکی از شایع‌ترین عوامل ایجاد تاول، ساییده شدن پوست است. مثل زمانی که فردی برای اولین بار بیل به دست می‌گیرد و یا ساعات زیادی را با مداد، به نوشتن می‌نشیند. حال به سراغ پاها می‌رویم؛ تجربه تاول زدن پا نیز از آن مواردی است که برخی تصور می‌کنند تنها عامل آن، پوشیدن کفش نامناسب است. اما خوب است بدانید که در صورت پوشیدن بهترین کفش بدون جوراب نیز، احتمال تاول زدن پاهای شما بسیار بالاست. در حقیقت جوراب یک عامل محافظتی است که از ساییده شدن پوست پا در درون کفش، جلوگیری می‌کند. با اعمال این عامل حفاظتی، پوست پا ساییده نشده و در نتیجه دیگر از تاول بر روی پاهایتان خبری نخواهد بود.

  • گرم نگه داشتن پا

این اشتباه است که فکر کنیم جوراب پا را گرم می‌کند؛ گرچه ممکن است که اینطور به نظر برسد اما در حقیقت سیستم گرم شدن پا توسط جوراب، دقیقا شبیه گرم شدن بدن در اثر پوشیدن لباس بیشتر و یا پتو پیچ کردن خود است! واقعیت این است که بدن ما به دلیل سوخت‌وسوزهایی که درون آن اتفاق می‌افتد(متابولیسم)، خود یک منبع گرمای کم هزینه به حساب می‌آید! به همین خاطر وقتی افراد همدیگر را در آغوش می‌کشند با جلوگیری از هدر رفتن حرارتی که از بدن هر دو ساطع می‌شود هر دوی آنها گرم می‌شوند. در رابطه با پتو و لباس گرم نیز همین مسئله مطرح است. این پوشش‌ها با جلوگیری از هدر رفت حرارت بدن، آن را گرم نگه می‌دارند. فرمولی که در رابطه با تاثیر جوراب بر گرم نگه داشته شدن پاها نیز برقرار است. بنابراین با پوشیدن جوراب در زمستان علاوه بر سالم نگه داشتن پاهایتان، به گرم نگه داشته شدن هر چه بیشتر آنها نیز کمک می‌کنید.

چرا به جوراب ها نیاز داریم

تکمیل استایل!

اگر بخواهیم نقش جوراب در استایل‌های گوناگون را نادیده بگیریم به شدت در حق آن بی‌انصافی کرده‌ایم. جوراب به عنوان پایه ثابت تقریبا همه استایل‌ها، نقشی کلیدی در آنها ایفا می‌کند. شما حتی اگر برای مهمانی آماده شده باشید، موها، ظاهر و دیگر لباس‌هایتان آماده باشند اما جورابی مناسب آن نداشته باشید نمی‌توانید به محل مورد نظر بروید. امروزه انواع مختلف جوراب‌ها طراحی می‌شوند که هر کدام مناسب یک استایل هستند و قاعدتا در تمامی رنگ‌ها به خصوص انواع فانتزی جوراب، تهیه و تولید می‌شوند. گاها یک جوراب زیبا و جذاب، تمام آن چیزی است که برای زدن امضای آخر زیر استایل خود به آن نیاز دارید!

جوراب را از پاتوک پاتوک بخرید!

پاتوک پاتوک یک فروشگاه جذاب و دیدنی در خصوص خرید انواع مختلف جوراب با کیفیت مثال زدنی است. شما می‌توانید در انواع مختلف جدید جوراب نظیر جوراب تا به تا، ست مادر فرزندی و انواع فانتزی، جوراب‌های ساده مردانه و زنانه، انواع ورزشی و... با تضمین اصالت کالا در خصوص برندهای خارجی و تضمین کیفیت در خصوص محصولات ایرانی، از پاتوک پاتوک خرید نمایید. خوب است بدانید با ثبت اولین خرید خود از پاتوک پاتوک، خرید شما شامل تخفیف خواهد شد. جهت بازدید و خرید از این فروشگاه جذاب و دیدنی، می‌توانید به پاتوک پاتوک به نشانی اینترنتی https://www.patookpatook.com مراجعه نمایید.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار