نمونه هایی از این انتقام گیری و تبعات منفی وحشتناکی که از در پیش گرفتن این مسیر بر استان وارد شده است ، خصوصا در چند سال اخیر نشان دهنده عمق این فاجعه سیاسی در استان است .
کد خبر: ۱۰۱۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶ 24 December 2021

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی مرادی ، بازی های سیاسی با چاشنی قوم و قبیله گرایی ، آفتی است که سال های سال است گریبان کهگیلویه و بویراحمد را گرفته و متاسفانه با میدان داری سیاسیون مدعی روز به روز بر وخامت آن افزوده می شود .
افراط در این بازی های سیاسی تا جایی پیش رفته است که نهایتا به غلبه روحیه "انتقام جویی" رسیده است و اکنون می بینیم لیدرها و بزرگان سیاسی و قومیتی ، استان را تا مرز نابودی همه جانبه زیرساخت های فرهنگی ، اقتصادی و حتی قومی پیش برده اند!
نمونه هایی از این انتقام گیری و تبعات منفی وحشتناکی که از در پیش گرفتن این مسیر بر استان وارد شده است ، خصوصا در چند سال اخیر نشان دهنده عمق این فاجعه سیاسی در استان است .
حذف تاجگردون انتقام جویی بزرگ!
شاید حذف تاجگردون از مجلس یکی از بزرگترین تبعات اقدامات انتقام جویانه سیاسیون بوده باشد که عدم حضور وی در سریعترین زمان ممکن اثر خود را نشان داد !
نبود تاجگردون با داشتن تخصص در امور بودجه و اطلاعات دقیق و موثر شرایط اثرگذاری بر آن ، در بودجه سال 1401 به خوبی مشهود است چرا که دست استان در زمینه افراد آگاه و موثر به معنای واقعی خالی شد .
تاجگردون علیرغم وجود برخی مشکلاتی که خود عامل ایجاد آن ها بود از جمله تخلفات مکرری که رسانه ای هم می شد اما وجودش برای استان نهایت نعمت بود و با وجود همه این مشکلات ، امکان مدیریت وی در دوره جدید برای استفاده از ظرفیت تخصص بودجه ای اش وجود داشت که نهایتا با در پیش گرفتن رویه انتقام گیری توسط سیاسیون رقیب در حوزه انتخابیه و دادن اطلاعات و آمار درست و غلط و تحریک سیاسیون مرکز نشین توسط این افراد ، موجب حذف این نماینده متخصص بودجه شدند که یکی از تبعات این انتقام گیری وضعیت فعلی استان در بودجه کشور است!
هدف از آمدن موحد به جز انتقام جویی چه بود؟
شاید یکی دیگر از مصداق های وجود روحیه "انتقام جویی" نزد سیاسیون مربوط به حضور سید محمد موحد ، در انتخابات مجلس شورای اسلامی و پیروزی وی است که البته با شعار عجیب "بازگشت عزت به کهگیلویه" توسط هواداران وی وارد گود انتخابات شد و اکنون هم به عنوان نماینده مردم 4 شهرستان از محروم ترین مناطق استان در مجلس شورای اسلامی حاضر است .
اگر قرار بر تحلیل و بررسی منصفانه باشد ، باید افراد نزدیک به سید محمد موحد به این سوال پاسخ دهند که دقیقا منظورشان از "بازگشت عزت " چه بود که پس از گذشت دو سال از عمر مجلس هنوز یک مصداق آن به سمع عموم نرسیده است ؟ آیا به جز تحریک موحد توسط برخی نزدیکان وی برای انتقام گیری شکست دوره قبل انتخابات مجلس و استفاده از هر شگرد و بیانی مانند همین شعار "بازگشت عزت" هدف دیگری وجود داشته است ؟ آیا اصلا مشاوران وی قبل و بعد از انتخابات جلسه ای برای برنامه های آتی سید محمد موحد در راستای توسعه حوزه انتخابیه داشته اند ؟
متاسفانه وضعیت بسیاری از پروژه های حوزه انتخابیه کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده ، چندان رضایت بخش نیست و دلیل این موضوع می تواند علاوه بر ضعف مسئولین اجرایی استانی و شهرستانی ، نشانه ای از ضعف نظارتی سید محمد موحد به عنوان نماینده مجلس باشد . (البته برخی پا را فراتر گذاشته و مدعی هستند که به دلیل همان روحیه "انتقام جویی" تلاش هایی از طرف نزدیکان نماینده می شود تا پروژه هایی که به نوعی نامی از رقبای وی دارد بی نتیجه باقی بمانند! )
به هر جهت به غیر از داشتن روحیه "انتقام جویی" برای حضور سید محمد موحد با توجه به گذشت دو سال از نمایندگی و بررسی عملکرد وی نمی تواند دلیل حضور وی در انتخابات متصور باشد !
اصولگرایان سنتی و انتقام شکست از ندای وحدت!
شاید پیچیده ترین نوع "انتقام جویی" سیاسیون مربوط به اصولگرایان سنتی در شهرستان بویراحمد باشد ! چرا که با وجود پیروزی قاطع جریان ندای وحدت به رهبری یکی از همین اصولگرایان به نام مهدی روشنفکر اما می بینیم که لیدرها و بزرگان اصولگرایان سنتی در پی استفاده حداکثری از پیروزی رئیسی و گرفتن "انتقام" شکست سنگین خود در انتخابات مجلس هستند !
این سخنان عجیب مهدی روشنفکر در نشست با اصحاب رسانه در چند روز گذشته است " این نماینده با اشاره به تحرکات برخی افراد در حوزه سیاسی گفت : ما می‌گوییم زمستان است برگردید شما در راهروهای وزارت خانه‌ها چه می‌خواهید؟ دنبال کار و زندگی خودتان باشید. وی در زمینه کارهای انجام نشده در گذشته گفت: گاهی انسان غصه می‌خورد وقتی که یک بشکه نفت 145 دلار بود شما می‌توانستید با یک تلفن 10 تا ۲۰ میلیارد تومان برای استان و منطقه خودتان بیاورید چرا این کار را نکردید تا اکنون برای گرفتن یک میلیارد تومان شبانه روز باید تلاش شود. روشنفکر گفت: ای کاش آن موقع مثل امروزتان به وزارتخانه‌ها سرک می‌کشیدید تا به این چالش‌ها برخورد نمی‌کردیم و گرفتار این همه بیکاری و اعتیاد و طلاق و خودسوزی و خودکشی نمی‌شدیم.  نماینده 3 شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا گذشته ها را به چالش نمی‌کشانید مگر ما مسلمان نیستیم هر چند معتقدم حاشیه‌ها اتحاد و همدلی و ایمان را کمرنگ می کند. وی خطاب به رسانه‌ها خاطرنشان کرد: با قلم و رسانه‌ای که در اختیار دارید تلاش کنید تا دسیسه‌کاری کمرنگ شود. "
سخنان مهدی روشنفکر به غیر از اصولگرایان سنتی کدام مخاطب دیگر را می تواند شامل شود ؟ کاملا واضح است که "انتقام جویی" در کنار سهم خواهی اصولگرایان سنتی بویراحمد در حالی که مهدی روشنفکر هم دارای شناسنامه محرز اصولگرایی به عنوان جریان پیروز انتخابات مجلس حضور دارد ، نهایتا به اصطکاک بیشتر و صرف هزینه های بی مورد می شود در حالی که در این حوزه انتخابیه اصولگرایان سنتی می توانند با تمکین به تبعات شکست انتخاباتی اجازه فعالیت و اجرای برنامه های مهدی روشنفکر و تیمش را بدون دغدغه بدهند !
موارد متعددی از اینگونه انتقام گیری ها وجود دارد از جمله انتقام گیری های سیاسی مانند تلاش برای حذف برخی از اصلاح طلبان و زدن اتهامات بسیار سنگین به برخی از این افراد که با توجه به قدرت تهمت زنندگان تعدادی از این افراد نهایتا با مواضع انقلاب زاویه های کلامی و شاید عملکردی هم گرفتند ! 
به هر جهت همانگونه که گفته شد بلایای متعدد ناشی از داشتن روحیه "انتقام جویی" سیاسیون استان کهگیلویه و بویراحمد است که به طرز بسیار ناراحت کننده ای برای استان تبعات منفی زیادی را ایجاد کرده است و در صورت عدم اصلاح این رویه ، سال های بعدی هم باید حسرت سال های گذشته را بیشتر خورد!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار