فرماندار همدان:
فرماندار همدان گفت: طرح موضوع اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص محدود و مقید به قید زمان نیست و تنها راه برون رفت ما از مشکلات اقتصادی است.
کد خبر: ۱۰۱۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ 28 December 2021

فرماندار همدان گفت: طرح موضوع اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص محدود و مقید به قید زمان نیست و تنها راه برون رفت ما از مشکلات اقتصادی است.

به گزارش تابناک همدان، محمد علی محمدی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان با بیان اینکه در حوزه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل کردیم اظهار کرد: با استفاده از توان همه دستگاه‌های فرهنگی اقتصاد مقاومتی باید برای مشارکت مردم در این مهم تبیین و به گفتمانی غالب در سطح جامعه تبدیل شود.

وی افزود: هر دستگاه اجرایی و سازمان‌ها باید مصادیق مشخصی از اقتصاد مقاومتی مطابق شرح وظایف و جامعه هدف خویش داشته باشند و امور و وظایف منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تقویت و مابقی را اصلاح کنند.

فرماندار همدان خواستار فرهنگ سازی و مشارکت دادن مردم در مباحث اقتصاد مقاومتی شد و اضافه کرد: در مصرف بهینه منابع انرژی متاسفانه همچنان مشکل داریم و شاهد مصرف بی رویه، اتلاف انرژی و شرایط نامطلوبی هستیم که به هیچ وجه منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیست.

محمدی اصلاح الگوی کشت و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری را مصداق برجسته‌ای از ضرورت‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی دانست و یادآورشد: عطش توسعه یک آسیب است و در راستای توسعه و پیشرفت باید همه جوانب مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: گاهی هدف ما صرفا معطوف به افرایش تولید یک محصول یا سطح کشت می‌شود و در همین راستا منابع قابل توجه آب را از دست می‌دهیم در صورتیکه حتی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای هم باید با ملاحظه مصرف بهینه منابع انرژی و بهره گیری از سیستم‌های نوین باشد.

فرماندار همدان با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان در بحث انرژی‌های پاک در سطح شهرستان بیشتر ورود کند تاکید کرد: تامین انرژی مورد نیاز عشایر و برخی از مصارف باید در این خصوص مد نظر قرار گیرد.

وی در پایان یادآورشد: اقتصاد مقاومتی در تمام عرصه‌های اقتصادی به خود اتکایی و افزایش تاب آوری می‌انجامد تا تحت فشار‌های خارجی بتوانیم وضعیت را مدیریت کنیم و به راحتی تحت تاثیر قرار نگیریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار