مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت:عشق به اهل بیت و مردم شاخصه اصلی اخلاقی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود.
کد خبر: ۱۰۲۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ 03 January 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه روز دوشنبه سردار باباخانی در یادواره دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: این شهید بزرگوار در یکی از روستاهای کرمان دیده به جهان گشودند و تا ۱۱ سالگی در این به مدرسه می رفتند. بعد از آن برای تحصیل به خود استان کرمان عزیمت کردند و بعد از اخذ مدرک دیپلم در اداره آب مشغول به کار شدند و در ایام انقلاب همراه با بقیه تظاهر کنندگان در تظاهرات شرکت کردند.

وی افزود: این شهید بعد از انقلاب به استخدام سپاه کرمان در آمدند و در این مدت در کنار مبارزه با ضد انقلاب در پادگان آموزشی قدس شروع به آموزش نیروها کردند و به محض شروع جنگ تحمیلی همراه با گردان هایی که آموزش دادند به جبهه رفتند و در ۲۴ سالگی به فرماندهی لشگر بزرگ ثارالله رسیدند.این شهید بزرگوار در هشت سال جنگ تحمیلی با لشکر خود در جنگ شرکت داشتند و پیش رو بودند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی در هر مکانی که جبهه سختی بود به خط دشمن می زد و بارها قلب امام و مردم را در ۸ سال دفاع مقدس شاد کردند.ایشان پس از پایان جنگ تحمیلی با لشکر خود به کرمان بازگشتند و در آنجا به عنوان فرمانده قرارگاه قدس منصوب شدند و خدمات ارزشمندی از جمله قطع کردن دست قاچاق چیان و کمک به مردم محروم منطقه داشتند.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۷۶ طی حکمی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده سپاه قدس منصوب شدند و به مبارزه با دشمنانی که برای نابودی انقلاب اسلامی دندان تیز کرده بودند پرداختند و در سال ۱۳۸۹ به مقام سرلشگری رسیدند و در سال ۱۳۹۶ طی نامه ای به مقام معظم رهبری پایان داعش را اعلام کردند و به دست مقام معظم رهبری نشان ذوالفقار به ایشان اعطا شد و در سال ۱۳۹۸ به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسیدند.

باباخانی بیان کرد: این سردار عزیز از ابتدای انقلاب تا شهادت همیشه و همه وقت مجاهدانه در حال جهاد بودند و با استفاده از تجربیات ۸ ساله دفاع مقدس وارد جنگ در منطقه شدند و مقام معظم رهبری بارها ویژگی های این شهید بزرگوار را اعلام کردند؛ از جمله عشق به اهل بیت و مردم، مقتدر و با صلابت در مقابله با دشمن، بسیار متواضع، مجاهد،ایثارگر و عاشق شهادت، ارادت قلبی به امام راحل، زیرک، با اخلاص، گشاده رو و دارای دیپلماسی قوی و در تمام سختی ها در کنار مردم بودن.

وی خاطرنشان کرد: ایشان مغز متفکری بودند که با رشادت و ایستادگی ایشان داعشی که آمریکا برای از بین بردن قرارگاه،حرم و ایران تشکیل داده بودند از بین رفت و اگر امروز امنیت، پیشرفت، شلیک موشک و رزمایش هایی داریم و دشمن جرات نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارد همه به برکت خون هایی است که در ۸ سال دفاع مقدس ریخته شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار