استاندار مرکزی گفت: هم اینک امنیت سایر کشورها به امنیت جمهوری اسلامی ایران گره خورده است.
کد خبر: ۱۰۲۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ 05 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در نشست هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی افزود:شهدای جان بر کف انقلاب اسلامی به ویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گستره امنیتی، دفاعی و سیاسی کشور را به صدها کیلومتر فراتر از مرزهای جغرافیایی افزایش دادند.
وی یادآورشد: در حوزه ژئوپلوتیک ۲ مفهوم تحت عنوان "مرز سیاسی و جغرافیایی" و "سرحدات" در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، دفاعی و امنیتی وجود دارد؛ مرزهای سیاسی بر اساس پروتکل‌های بین‌المللی مشخص بوده و جابه‌جایی آن عملا جز با جنگ و اشغال‌گری امکان‌پذیر نیست.
وی ادامه داد: اما سرحدات در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، امنیتی و امثالهم قابل جابه جایی بوده و گاهی از مرزهای جغرافیایی فراتر می‌رود.
استاندار مرکزی گفت: سرحدات جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی، نظامی و سیاسی به همت و برکت شهدای انقلاب اسلامی به ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید تهرانی مقدم اکنون صدها کیلومتر جلو رفته است.
مخلص الائمه با یادآوری اشغال برخی استان‌های کشور توسط رژیم بعثی عراق و آزادی کامل این استان‌ها توسط رزمندگان اسلام خاطرنشان کرد: اکنون مرزها و سرحدات جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب و شهدا از امنیت کامل برخوردار است.
استاندار مرکزی اضافه کرد: اکنون جمهوری اسلامی ایران به برکت درایت و رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب، شهدای اسلام از جمله حاج قاسم سلیمانی و شهید طهرانی مقدم به گونه‌ای شده که توازن امنیت جهان و قدرت‌های سیاسی به نفع کشور ایجاد شده است.
وی ادامه داد: تأمین و تضمین عدالت، امنیت، هدایت، رفاه و آزادی مبتنی بر نگاه دینی از جمله مهمترین وظایف دولت‌ها و حکومت‌ها بوده و دولت و حکومت خود را موظف به تحقق آن می‌داند.
استاندار مرکزی ادامه داد: آموزش عالی و آموزش و پرورش از جمله دستگاه‌های خدماتی هدایتی کشور هستند که در دل دولت قرار دارند.
مخلص الائمه افزود: دانشگاه فرهنگیان در چارچوب کلی وظایف، یک نقش کلیدی دارد که در واقع زیر ساخت آموزش و پرورش کشور و به تعبیر مقام معظم رهبری کانون ثقل آن محسوب می‌شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی هم گفت: ۲ هزار و ۲۹۴ دانشجو شامل یک هزار و ۱۳۴ دانشجو در هفت رشته پردیس پسران و یک هزار و ۱۶۰ دانشجو در ۶ رشته پردیس دختران این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند.
مجتبی حیدری افزود: ۲۹۴ کمبود تخت در پردیس پسران و ۲۳۲ کمبود تخت در پردیس دختران دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی وجود دارد که با رعایت پروتکل‌ها این کمبودها تا سه برابر افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود ۱۲۰ دانشجو در پردیس پسران و ۱۲۰ دانشجو در پردیس دختران مهر سال یک هزار و ۴۰۱ در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی جذب شوند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: سه هزار و ۵۱۳ دانشجو معلم و مهارت آموز از سال ۹۱ تاکنون در دانشگاه فرهنگیان این استان فارغ التحصیل شده‌اند.
حیدری یادآور شد: ۵۲ دانشجو با رتبه زیر یک هزار سال گذشته و ۱۰۲ دانشجو با رتبه زیر یک هزار امسال در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی جذب شده‌اند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: از سال ۸۲ تا ۹۱ یک خلع در جذب نیرو در آموزش و پرورش وجود داشت.
بهرام حسین آبادی افزود: این خلع موجب شد آموزش و پرورش نیروهای مورد نیاز خود را از طریق جذب و استخدام آزاد تامین کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار