مهدی ماهگلی اظهار کرد: تعداد کل مرزنشینان خراسان جنوبی در چهار شهرستان مرزی درمیان، زیرکوه، سربیشه و نهبندان ۱۹۲ هزار و ۹۰۶ نفر هستند.
کد خبر: ۱۰۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 28 September 2015

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی  بابیان اینکه تاکنون ۱۴۹ هزار و ۸۱ نفر در سامانه کارت مبادلات مرزی ثبت‌نام کرده‌اند، بیان کرد: از این تعداد ۱۲۸ هزار و ۷۶۶ نفر موفق به دریافت کارت مبادله مرزی شده‌اند.
وی بر دریافت کارت مبادله مرزی خانواده‌های مرزنشین تأکید کرد و گفت: ثبت‌نام مرزنشینان در سامانه کارت مبادلات مرزی از اول مهرماه آغاز شد و تا آخر آذرماه ادامه دارد.
وی در ادامه افزود: اگر خانواده‌ای تاکنون موفق به ثبت‌نام در این سامانه نشده است، تا آخر آذرماه جهت دریافت کارت مبادله مرزی در دفاتر پیشخوان دولت ثبت‌نام کند.
ماهگلی با اشاره به قانون ساماندهی مبادلات مرزی، بیان کرد: بر اساس این قانون با توجه به محرومیت شهرستان‌های مرزی برای واردات کالا امتیازدارند و این امتیاز پول نیست بلکه نوعی بهره‌مندی از معافیت گمرکی است.
وی بابیان اینکه ۷۱ قلم کالا در فهرست معافیت گمرکی برای مرزنشینان قرار دارد، تصریح کرد: از این کالاها، مواد غذایی ۱۰۰ درصد معاف و مواد غیر غذایی ۵۰ درصد معافیت دارد.
معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به‌ضرورت دریافت کارت مبادله مرزی مرزنشینان، اظهار کرد: مرزنشینان با کشیدن کارت در دستگاه کارت‌خوان تعاونی‌های مرزنشین، از سهمیه خود مطلع می‌شوند.
وی بابیان اینکه کارت مبادلات مرزی در جلوگیری از بسیاری سوءاستفاده‌های احتمالی نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: همچنین با استفاده از این کارت امور مبادلات مرزنشینان آسان شده و کنترل، هدایت و نظارت بر مرزنشینان ساماندهی می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار