مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان گفت: ظرفیت گردشگری این شهرستان نیازمند تدوین و اجرای برنامه های متنوع و هدفمند است و نباید مورد غفلت واقع شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹ 30 September 2015
مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان گفت: ظرفیت گردشگری این شهرستان نیازمند تدوین و اجرای برنامه های متنوع و هدفمند است و نباید مورد غفلت واقع شود.

به گزارش ایرنا؛میثم الوندی افزود: قابلیتهای حوزه گردشگری تویسرکان می تواند از جایگاه بالایی در حوزه اقتصاد و فرهنگ این شهرستان برخوردار باشد و به این دلیل باید در مقاطع مختلف زمانی و در مناسبت های مختلف، معرفی ظرفیتهای این بخش در دستور کار قرار گیرد.

وی اذعان کرد: تویسرکان این استحقاق را دارد که بیش از آنچه تاکنون از مزیتهای گردشگری خود به دست آورده در راه توسعه پایدار برخوردار شود.

الوندی با اشاره به برگزاری عصر فرهنگی تویسرکان در هفتم مهرماه سال جاری اضافه کرد: این آیین با هدف معرفی ظرفیتهای تویسرکان در بخشهای مختلف جاذبه های گردشگری، آداب و رسوم، ابنیه تاریخی، سوغات و غذاهای محلی و گویش و فرهنگ تویسرکانی در موزه تاریخ و فرهنگ این شهرستان برپا می شود.

وی ادامه داد: اجرای زنده صنایع دستی در رشته های منبت، چوب و معرق- چوب، رودوزی های سنتی، قالی بافی، گلیم بافی، حکاکی روی سنگ، برگزاری مسابقه ناشی با موضوع میراث فرهنگی، اجرای موسیقی زنده سنتی، اجرای تئاتر محلی با محوریت فرهنگ و محصول گردوی تویسرکان، سخنرانی در خصوص فرهنگ، آداب و رسوم تویسرکان، شعر خوانی محلی، تقدیر از برگزیدگان مسابقات نقاشی و غذاهای محلی در آیین های گذشته و پذیرایی از میهمانان با آش محلی مهمترین برنامه های این مراسم به حساب می آیند.

به گفته الوندی همچنین برنامه های مرتبط با گردو به عنوان یکی از نمادهای اثر گذار حوزه گردشگری و اقتصاد تویسرکان مانند گردو شکنی نمادین نیز از دیگر برنامه های آیین عصر فرهنگی تویسرکان به شمار می رود.

وی گفت: مسوولان دستگاه های مختلف اجرایی، مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان، اعضای انجمن های ادبی و فعالان فرهنگی و هنری تویسرکان در این مراسم حضور خواهند داشت.

الوندی یادآور شد: در عین حال حضور در این آیین برای عموم علاقمندان آزاد است.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که از بیش از 221 اثر تاریخی و فرهنگی و جاذبه های متنوع گردشگری برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار