استاندار آذربایجان شرقی:
جبارزاده افزود: برای حفظ تلاش‌های صورت گرفته باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشیم، چرا که ممکن است یک جلد کتاب ناباب زحمات مجموعه برگزاری نمایشگاه را تحت‌الشعاع قرار دهد.
کد خبر: ۱۰۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 28 September 2015

به گزارش تابناک تبریز استاندار آذربایجان شرقی در دیدار اعضای ستاد برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، این نمایشگاه را بزرگترین اتفاق فرهنگی استان در طول سال توصیف کرد و گفت: تاثیر این نمایشگاه در حوزه فرهنگی ماندگار است.

دکتر اسماعیل جبارزاده در این دیدار که صبح امروز (دوشنبه) انجام شد، ضمن قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز، خاطرنشان کرد: جنس محصولات عرضه شده در این نمایشگاه متفاوت از کالاهای دیگر است و تاثیری که در عرصه فرهنگی به جا می‌گذارد تاثیر ماندگاری است.

وی با اشاره به اهمیت کتاب، اظهار داشت: معقتدم که با وجود ظهور رسانه‌های جدید، هیچ محصولی جای کتاب را نمی‌گیرد و بر خلاف تصور توجه به مقوله کتاب روز به روز بیشتر خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به برگزاری چهار نمایشگاه دیگر همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، گفت: این دوره از نمایشگاه فراتر از یک نمایشگاه کتاب معمولی است و در تبلیغات و اطلاع‌رسانی این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به عرضه بیش از یکصد هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تبریز، لزوم نظارت بر عناوین ارایه شده را یادآور شد و گفت: ممکن است برخی افراد مغرض به دنبال شیطنت باشند، لذا باید ضمن تاکید رعایت شئونات فرهنگی به ناشران، نظارت بر عرضه کتب نیز به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

جبارزاده افزود: برای حفظ تلاش‌های صورت گرفته باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشیم، چرا که ممکن است یک جلد کتاب ناباب زحمات مجموعه برگزاری نمایشگاه را تحت‌الشعاع قرار دهد.
دکتر اسماعیل جبارزاده   اجرای برنامه‌هایی در خصوص احیای دریاچه ارومیه در حاشیه نمایشگاه کتاب را کار ارزشمندی توصیف کرد و گفت: با توجه به بازدید بیش از یک میلیون نفر از این نمایشگاه، این یک فرصت استثنایی برای تبیین اهمیت بحث دریاچه ارومیه است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چاپ کتاب‌های ارزشمندی از سرداران لشکر عاشورا، نمایشگاه کتاب تبریز را فرصت خوبی برای معرفی این کتاب‌ها دانست و پیشنهاد کرد غرفه‌ای به این منظور اختصاص داده شود.


جبارزاده تصریح کرد: شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه باید با حضور فعال در این نمایشگاه و اجرای برنامه‌های متنوع مردم را نسبت به اهمیت موضوع آگاه کند.

استاندار آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر اطلاع‌رسانی گسترده برنامه‌های نمایشگاه کتاب از طریق صدا و سیمای استان، اظهار داشت: امکان بازدید از این نمایشگاه برای اقشار مختلف مردم از تمام نقاط استان فراهم شود.

وی در پایان بر حضور فعال تشکل‌های قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت که همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود تاکید کرد و همچنین ضمن قدردانی از اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، خواستار همکاری بیشتر شهرداری در برگزاری نمایشگاه کتاب شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هم در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از اقدامات انجام یافته برای برگزاری سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، گفت: این نمایشگاه از روز پنج‌شنبه نهم تا دوشنبه سیزدهم مهر در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

صفی‌پور افزود: همزمان با این نمایشگاه، نمایشگاه‌های قرآن و عترت، رسانه‌های دیجیتال و کتاب دفاع مقدس و همچنین برنامه‌های جنبی با موضوع احیای دریاچه ارومیه نیز برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :