استاندار خراسان جنوبی گفت: برای مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های جامع و قابل اجرا نیاز است و باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 28 September 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، وجه‌الله خدمتگزار  در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرخراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی استان خراسان جنوبی نیاز است تا اعضای این شورا فعالانه‌تر با این موضوع برخورد کرده و پیشنهادات قابل اجرا و کار‌شناسی شده خود را به دبیرخانه ستاد ارائه کنند.
وی با بیان اینکه مواد مخدر در اشکال مختلف در حال حاضر یک معضل جدی برای اقشار مختلف جامعه محسوب می‌شود، افزود: با توجه به آغاز سال جدید تحصیلی و شروع مدارس و بازگشایی دانشگاه‌ها نیاز است تا مسئولان ذیربط برنامه‌هایی کامل و جامع برای پیشگیری و مقابله با این معضل در سطح مدارس و دانشگاه‌ها به مرحله اجرا بگذارند.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اعضای این شورا باید نظرات و پیشنهادات کاری خود را منطبق با شرایط استان و ظرفیت‌ها و امکانات موجود به دبیرخانه شورا ارسال و دبیرخانه نیز با بررسی این پیشنهادات اقدامات لازم برای اجرایی شدن آن‌ها به انجام برساند.
خدمتگزار به موضوع افزایش سطح زیرکشت خشخاش در افغانستان اشاره و تصریح کرد: در صورتی که برنامه‌های مشخص و قابل اجرا برای مقابله با این معضل نداشته باشیم به طور یقین آسیب‌ها و تأثیرات نامطلوب آن متوجه نسل جوان و خانواده‌های ما خواهد بود.
وی به تنظیم برنامه ششم توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: می‌توان از این فرصت مناسب برای گنجاندن نیاز‌ها، درخواست‌ها و مشکلات استان در حوزه مقابله با عرضه، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه وجود این معضل در بین نوجوانان و نسل جوان یک آسیب جدی اجتماعی است، گفت: مسئولان ذیربط در بخش‌های مختلف باید برای پرکردن اوقات فراغت جوانان برنامه‌های متنوعی داشته باشند تا بتوان بخشی از این معضل اجتماعی را کاهش داد.
وی نشاط و شادابی و امید به آینده را لازمه زندگی پویا دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول در این زمینه به گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد و به وظایف قانونی خود در این رابطه عمل کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار