مولاوردی:
تابناک: معاون رییس جمهور در امور زنان گفت: وقتی اقتصاد و توسعه دانش بنیان در کشور حرف اول را بزند، آن موقع فرقی بین زن و مرد وجود ندارد و توسعه بر مبنای شایسته‌سالاری اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۱۰۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰ 28 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، شهیندخت مولاوردی صبح امروز (دوشنبه) در بازديد از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با عرض تسلیت به خانواده داغداران فاجعه منا، اظهار کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ظرفیت خوبی برای زنان ایجاد کرده و می‌تواند در این حوزه راهگشای اشتغال زنان باشد.

وی با بیان اینکه تقریبا به نیمه راه سند چشم‌انداز 20 ساله رسیده‌ایم، افزود: وضعیت موجود با وضعیت مطلوب که در 1404 پیش‌بینی شده بسیار فاصله دارد و متأسفانه در سال‌های گذشته شرایطی پیش آمد که کشوراز تحقق آرمان‌ها بسیار دور شد.

معاون رییس جمهور در امور زنان با بیان اینکه کشور برای دسترسی به رتبه‌های برتر در چشم‌انداز 20 ساله راهی جز تغییر رویکرد از اقتصاد سنتی به دانش بنیان ندارد، گفت: دیگر زمان آن گذشته که بخواهیم راه اقتصاد سنتی که به زور بازو و جثه عظیم بود را ادامه دهیم. متأسفانه اقتصاد کشور به گونه‌ای است که نمی‌توانیم از چنبره اقتصاد سنتی به همین آسانی رهایی پیدا کنیم، اما راه نجات اقتصاد دانش بنیان است.

مولاوردی ادامه داد: اقتصاد دانش‌محور با توسعه‌ای که در کنار آن اتفاق می‌افتد نه نیازی به زور بازو دارد نه جثه عظیم، بلکه در آن خلاقیت و شایسته‌سالاری حرف اول را می‌زند.

وی اضافه کرد: وقتی اقتصاد و توسعه دانش بنیان در کشور حرف اول را بزند، آن موقع فرقی بین زن و مرد وجود ندارد. شاید روزی زور بازو، نیروی انسانی اقتصاد را به جلو می‌برد، اما امروز ملاک نوآوری است و توسعه بر مبنای شایسته‌سالاری اتفاق می‌افتد.

معاون رییس جمهور در امور زنان با بیان اینکه این معاونت خودش نمی‌تواند ایجاد اشتغال کند، اما دارای یک ظرفیت ستادی برای هماهنگی است، گفت: مسایل امور زنان و دختران را شناسایی و برای ارگان‌های کشور ایجاد حساسیت می‌کنیم تا دستگاه‌ها وظایف خود را در موضوع زنان درست انجام دهند.

مولاوردی با تأکید بر اینکه امروز در بخش دولتی جایی برای استخدام نداریم و ظرفیت پذيرش براي استادي در دانشگاه به پایان رسیده است، تصریح کرد: کار امروز باید مبتنی بر فعالیت‌های دانش بنیان باشد و دولت یازدهم با این نگاه فعالیت‌هایش را در دستور کار قرار داده است.

وی به تفاهم‌نامه‌هایی میان معاونت زنان با وزارتخانه‌های علوم و کار اشاره کرد و افزود: هدف اصلی در این معاونت این است که بتوانیم برای دختران فارغ‌التحصیل در وزارت علوم و معاون علمی و فناوری شرایطی ایجاد کنیم که در شرکت‌هایی که خودشان یا توسط دیگران تأسیس می‌شود، کار کنند.

معاون رییس جمهور در امور زنان با اشاره به اینکه امروز 200 شرکت دانش بنیان با ریاست زنان اداره می‌شود، گفت: سعی و تلاشمان این است که شرایط را تسهیل و با استفاده از آن تفاهم‌نامه شرایط اشتغال را برای زنان آسان‌تر کنیم.

مولاوردی با اشاره به تدوین برنامه ششم در دولت یازدهم و تفاوت اصلی آن با دیگر برنامه‌های پنج‌ساله، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان داده کلی‌گویی و آرمان‌گرایی‌ها در برنامه‌ریزی‌ها باعث شده تا اجرا از بین برود و متأسفانه امروز 25 الی 30 درصد برنامه‌های پنجم توسعه را اجرایی کردیم.

وی ادامه داد: در پنج سال آینده چهار میلیون و 500 هزار نفر فارغ‌التحصیل خواهیم داشت، پس باید برنامه، پنج سال آینده را هم در نظر بگیرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در شرایط بسیار سختی روی کار آمد. مطمئن باشید اگر این سختی‌ها بگذرد، دولت با فراغ بال بیشتری به همه بخش‌ها نگاه می‌کند، اما فعلاً مذاکرات هسته‌ای، اقتصاد و بهداشت اولویت‌های دولت است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار