کد خبر: ۱۰۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱ 28 September 2015
در هفته دفاع مقدس نمایشگاه در امتداد غدیر در کرج آغاز به کار کرد.

محمود دادگو رئیس شورای شهر کرج صبح امروز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: این نمایشگاه نیز باهدف شناساندن رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام و با همت پایگاه بسیج شهید سلطانی شهرداری کرج راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: نسل امروز باید با فرهنگ دفاع آشنا شده و با مأنوس شدن با این مهم خود را موظف بر حفظ آرمان‌های رزمندگان کند.

این مسئول با بیان اینکه دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون با ترفندها و دسایس مختلف در نظر دارند تا به اهداف شوم خود نزدیک شوند، افزود: دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را کرده‌اند و برای تحقق اهداف شوم خود از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنند.

دادگو بیان داشت: در این راستا ما نیز باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی فرهنگ ایثار و شهادت را بیش از پیش در بین نسل امروز نهادینه کنیم.

وی در ادامه به برپایی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه شامل غرفه روایت‌گری، فروش محصولات فرهنگی، غرفه غدیرشناسی و جایگاه شهید گمنام است.

رئیس شورای شهر کرج از دیگر ویژگی‌ها و بخش‌های این نمایشگاه را ساخت و نصب ماکت‌های هور و شهدای غواص، میدان مین و ماکت سازی پیشگام شدن رزمندگان برای گشایش معبر عنوان کرد و ادامه داد: همچنین ماکت سازی ایثار و نیز ساخت و نمایش ماکتی از گستردن سفره عقد و هفت سین مادران شهدا بر مزار فرزندانشان از بخش‌های دیگر این نمایشگاه است.

براساس این گزارش، ارائه ماکت جانباز شیمیایی، اتاق جانباز به همراه همسر، ایستگاه صلواتی، گالری عکاسی با موضوع شهدا نیز در این نمایشگاه پیش بینی شده است.

ضمن برپایی نمایشگاه نیز تعدادی از هنرمندان حوزه دفاع مقدس، به اجرای نمایش‌های خیابانی متناسب با مضامین مربوطه خواهند پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار