کد خبر: ۱۰۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴ 28 September 2015

دادستان کرج گفت: آماری که ازکلانتری ها گرفته شده نشان می دهد که درگیری ها و مشاجرات در روزهای آلودگی هوا بیشتر بوده است.

به گزارش ایرنا، حاجی رضا شاکرمی عصر دوشنبه در نشست مسوولان قضایی استان البرز با معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در استانداری البرز، خاطرنشان کرد: در بررسی بحث آلودگی هوا در استان البرز مشخص شده که علت بسیاری از درگیری ها که دراستان رخ داده، ترافیک و هوای آلوده بوده و همین آلودگی که درسطح شهرها وجود دارد، باعث شده که فرد بی حوصله شود و برسیستم عصبی وی تاثیر گذاشته و عدم قدرت تمرکز و تصمیم گیری باعث می شود که درگیری ایجاد شود.

وی افزود: بحث محیط زیست درتمام کشورهای دنیا بسیار موضوع مهمی است اما درکشور ما به دلیل برخی مسایل اهمیت بیشتری یافته است.

وی اضافه کرد: درگذشته سیاستمداران و مسوولین به دنبال مباحث محیط زیست بودند، اما امروز یکی ازمطالبات مردم است. امروز مردم دنبال اجراو نظارت بر مباحث محیط زیست هستند که ما باید خواسته آنان را پیگیری کنیم.

وی افزود: دراستان البرز بحث زباله ها، آلودگی هوا، ریزگردها، تخریب محیط زیست و آلودگی محیط زیست و بعضی موضوعات دیگر مطرح است که مسوولین باید به صورت ویژه آنها را پیگیری کنند.

وی گفت : رشد جمعیت دراستان البرز وهمچنین تغذیه و آب خوب حق مردم هست و جلوگیری ازآلودگی آب شرب رودخانه های کرج و طالقان برعهده محیط زیست است که به عنوان مطالبه مردم استان البرز و تهران کماکان وجود دارد و در این خصوص آلودگی رودخانه کرج همچنان مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: مصوبات شورای عالی امنیت ملی باید مبنای کار باشد و تخطی از قانون ظلم به مردم است. باید در خصوص بستر و حریم رودخانه قوانین را رعایت کنیم که متولی آن دولت است.

وی اضافه کرد: جلوگیری ازآلودگی آب شرب وظیفه محیط زیست است که در مصوبات جدید شورای عالی امنیت ملی وجود دارد، درچندین بند آن نسبت به همه دستگاه ها بیشترین وظیفه به سازمان حفاظت محیط زیست واگذار شده که انتظار داریم استانداری ها، وزارت کشور و محیط زیست اجرای مصوبات شورای عالی امنیت ملی به خصوص مصوبات جدید که مربوط به جلوگیری از آلودگی آب شرب تهران و البرز است، را پیگیری کنند.

وی گفت : پیش از این صرفا بحث رودخانه کرج مطرح بود که به دلیل مهم بودن بحث رودخانه طالقان نیز مطرح شده است. روی بحث باید برنامه ریزی شود و استانداری باید نقش فعال دراین زمینه داشته باشد.

وی درخصوص تامین آب آشامیدنی سالم نیز گفت: باید به گونه ای رفتار کرد که مردم نسبت به منابع طبیعی، طبیعت، جنگل و محیط زیست تعلق خاطر داشته باشند و اگراین تعلق خاطر به وجود آید، نگهداری وحفاظت توسط مردم نیز جدی تر خواهد بود.

وی درخصوص بحث سرازیر شدن پسماندها و فاضلاب در رودخانه کرج نیز گفت: یکی ازمشکلات و معضلات درحال حاضر رودخانه کرج است و هزینه های برآورد شده برای انتقال فاضلاب از رودخانه کرج 200میلیارد ریال اعلام شده که باید این اعتبار تخصیص داده شده و هزینه شود.

وی به گسترش پدیده ریزگردها در شهرستان طالقان اشاره کرد وافزود : با وجود ریزگردها روزهای ناسالم ما دوبرابر شده که باید نسبت به حل این مسائل اهتمام لازم را داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار