رئیس بسیج هنرمندان خلخال گفت: محفل شعر دفاع مقدس در خلخال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷ 28 September 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازخلخال، سید فریدون اصغری عصر امروز در نشست خبری که در محل کانون بسیج هنرمندان این شهر برگزار شد اظهار داشت: رزمندگان و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس بزرگترین هنرمندان زمانه خویش هستند که با فرهنگ ایثار و شهادت بهترین آثار هنری را در جبهه های جنگ به تصویر کشیدند و همواره یاد و خاطره این شهدا از ذهن ملت ایران فراموش نمی‌شود.

وی تصریح کرد: هنرمندان بسیجی در حال حاضر با تاسی و الگوپذیری از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در حوزه هنرهای دفاع مقدس اعم از شعر، تئاتر، نقاشی، هنرهای تجسمی و سایر هنرها می‌توانند به خلق آثار هنری بپردازند تا فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در جامعه نشر و گسترش یابد.

رئیس کانون بسیج هنرمندان خلخال افزود: با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، کانون بسیج هنرمندان محفل شعر دفاع مقدس و هیئت شهدای قشر با حضور هنرمندان بسیجی شهرستان خلخال در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی با همکاری بسیج مداحان و بسیج مهندسین این شهر برگزار می‌شود.

اصغری بیان داشت: شعرهای ارائه شده به کانون بسیج هنرمندان با موضوع دفاع مقدس بود که شاعران خلخال با استفاده از فن شعر توانسته‌اند آثار قابل قبولی را ارائه دهند و در این راستا سعی می‌کنیم در آینده نزدیک با برگزاری کلاس‌های آموزش شعر بتوانیم هنرمندان دیگر را به این هنر سوق داده تا ادبیات دفاع مقدس را با زبان شعر بازگو نمایند.

رئیس کانون مداحان خلخال یادآور شد: در این برنامه یکی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس به بازگویی خاطرات خود می پردازد و از این طریق قصد داریم تا نسل جوان، از صحنه ها و حماسه های رزمندگان بسیتر آشنا شده و این خاطرات را به نسل های بعدی انتقال داده و در پرداختن موضوعات هنری خود نیز به کارگیری کنند.

اصغری اظهار کرد: کانون بسیج هنرمندان خلخال نیروهای متعهد خوبی را دارد که می توان از انرژی این هنرمندان در خلق آثار هنری در زمینه انقلاب اسلامی بهره جست و در این زمینه با برگزاری حلقه‌های صالحین سعی کرده‌ایم انسجام خوبی را به گروه‌های فعال رشته‌های مختلف بدهیم و با توجه به بالا بودن استعداد هنری این کانون آینده خوبی را برای بسیج هنرمندان خلخال ترسیم کرده‌ایم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار