سرهنگ باقری از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز از جمله قاچاق و توزيع کالاهاي غیرمجاز توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طريق سامانه تلفنی 110 اطلاع داده تا پليس در اسرع وقت رسیدگی و قاطعانه و قانوني برخورد کند.
کد خبر: ۱۰۲۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶ 30 January 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 10/11/1400 تقدیم حضور می گردد.
-------------------
آزاد سازی 3 هزار و 500 متر از بستر رودخانه در شهرستان چالوس 
فرمانده انتظامی چالوس از آزاد سازی 3500 متر از بستر رودخانه سردآبرود در منطقه ذوات آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اکبر خسروی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی تصرف مقادیر قابل توجهی از اراضی بستر رودخانه سردآبرود در منطقه ذوات شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی چالوس افزود: پس از هماهنگی های قضائی و با همکاری اداره منابع طبیعی، محیط زیست و ادارات آب و برق  بناهای ایجاد شده در این منطقه شامل 42 آلاچیق و دکه های ایجاد شده تخریب شد.
سرهنگ خسروی تصریح کرد: در اجرای این طرح 6 نفراز افرادی که موجب اخلال در نظم و مانع از اجرای حکم شدند نیز دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.
--------------------
انهدام باند کلاهبرداری میلیاردی در آمل 
فرمانده انتظامی آمل از انهدام یک باند کلاهبرداری 2میلیاردی در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ذات ا...رضوانی با اعلام این خبر، گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اخذ وام و دسته چک با اسناد و ضمانت نامه های جعلی با نام آنان از یک بانک دولتی، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک باند 3 نفره جعل و کلاهبرداری در جریان بررسی پرونده های بانکی موجود، شدند.
سرهنگ رضوانی تصریح کرد: این افراد با فریب شاکیان که از بستگان آنان نیز بودند اقدام به اخذ وام و دسته چک از بانک مذکور می کردند که در اقدامی عملیاتی دستگیر شدند.
وی در ادامه اظهار داشت: متهمان که دارای سابقه کلاهبرداری در این شهرستان نیز بودند در بازجویی های به عمل آمده به دریافت دسته چک و تسهیلات 2 میلیارد ریالی از بانک مذکور با استفاده از مدارک هویتی شاکیان پرونده اعتراف کردند.
سرهنگ رضوانی در خاتمه، بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.
-------------------
کشف دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در ساری 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 6 دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوئین) به ارزش دو میلیارد ریال خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله حسن زاده در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری دستگاه های تولید ارز دیجیتال در دو واحد مسکونی در شهرستان ساری، ماموران کلانتری 12 بلوار کشاورز این فرماندهی بلافاصله در محل حاظر شدند.
وی تصریح کرد: ماموران با اخذ دستور مقام قضائی و بازرسی از محل موفق به کشف 6 دستگاه تولید ارز دیجیتال از منازل مسکونی مورد نظر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با بیان اینکه کارشناسان امر ارزش ریالی دستگاه های قاچاق شده را 2 ميليارد برآورد کردند، افزود: در اين رابطه 3 متهم دستگير که جهت تحقیقات بیشتر تحويل مراجع قضائی شدند.
سرهنگ حسن زاده با بیان اینکه پلیس، دستگیری مجرمان و برخورد با هنجارشکنان را همواره در دستور کار خود قرار داده از مردم عزیز خواست برای کمک به اقتصاد، آرامش و خصوصاً امنیت جامعه، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره 110 به پلیس اطلاع دهند.
--------------------
کشف 12فقره سرقت در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي نکا
فرمانده انتظامی نکا از کشف 12فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی آن شهرستان خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلبس، سرهنگ قاسم عزیزی درباره جزئیات این خبر، گفت: به منظور پاسخگويي به مطالبات مردمي و برقراري نظم و امنيت عمومی، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در اين شهرستان اجرا شد.
وی با تاکید بر اینکه در اجراي این طرح، ماموران ضمن انجام گشت هاي هدفمند موفق به دستگيري 6 نفر سارق شدند، افزود: متهمان در بازجویی های به عمل آمده  به 12فقره انواع سرقت اعتراف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان نکا تصریح کرد: دستگیری24 نفر معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر، توقیف6 دستگاه موتورسیکلت و خودرو متخلف، جلب 3 متهم پرونده کیفری، پلمپ 3 باب مغازه متخلف از دیگر اقدامات این فرماندهی در اجرای طرح مذکور بوده است.
سرهنگ عزیزی در پايان از همکاري مردم با پلیس تقدیر و تشکر کرد و گفت: چنين طرح هاي امنيتي ادامه خواهد داشت و شهروندان مي توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک در زمينه های توزيع انواع موادمخدر، سرقت ، کالاي قاچاق و ... مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند.
-------------------
کشف 5 تن چوب قاچاق در میاندورود 
فرمانده انتظامی میاندورود از توقیف یک دستگاه خودروی نیسان و کشف 5 تن چوب قاچاق در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مجید باقری در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا، یک دستگاه خودروی نیسان حامل چوب قاچاق را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران با هماهنگی قضائی در بازرسی از داخل خودرو، 5 تن چوب قاچاق و فاقد هرگونه مجوز را کشف و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش چوب های مکشوفه بیش از 200 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم به همراه خودرو توقیفی و کالای قاچاق جهت سیر مراحل رسیدگی به مرجع ذیصلاح تحویل شد.
سرهنگ باقری از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز از جمله قاچاق و توزيع کالاهاي غیرمجاز توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طريق سامانه تلفنی 110 اطلاع داده تا پليس در اسرع وقت رسیدگی و قاطعانه و قانوني برخورد کند.
-------------------
با دستگیری 2 سارق، راز 6 فقره سرقت داخل خودرو در گلوگاه برملا شد 
فرمانده انتظامی گلوگاه از دستگیری 2سارق و اعتراف به 6 فقره سرقت داخل خودرو در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ محمود کلوانی در تشریح این خبر بیان داشت: با وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو ، بررسی موضوع در دستور کار مأموران تجسس کلانتری11 شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و همچنین جمع آوری دلائل و شواهد، 2 سارق در این خصوص توسط ماموران کلانتری 11 شناسایی شدند.
فرمانده انتظامی گلوگاه ادامه داد: با هماهنگی قضائی در یک اقدام غافلگیرانه سارقان حین سرقت دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.
وی تصریح کرد: سارقان در تحقیقات و بازجویی فنی به عمل آمده به 6 فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان اعتراف و مالباختگان جهت پیگیری پرونده به پلیس آگاهی دعوت شدند.
سرهنگ کلوانی ضمن بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، خاطرنشان کرد: هنگام مواجهه با نزاع های خیابانی اتفاقاتی از این قبیل، تا حدامکان از خودرو پیاده نشوید، اگر مجبور به این کار شدید، شیشه ها را بالا بکشید و پس از برداشتن سوئیچ، درها را قفل کنید.
--------------------
كشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در محمودآباد 
فرمانده انتظامي محمودآباد از توقيف یک دستگاه خودروی حامل 3 تن چوب جنگلي قاچاق در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمود حسین زاده در تشريح اين خبر،گفت: ماموران اين فرماندهي در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا، حين کنترل خودروهاي عبوري به یک دستگاه خودروی نیسان حامل چوب مظنون شدند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، 3 تن چوب آلات جنگلی غیرمجاز که از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت شده بود، کشف کردند.
فرمانده انتظامي محمودآباد، تصریح کرد: در این راستا 2 نفر متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي و خودروی مذکور نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.
سرهنگ حسین زاده از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.
-------------------
کشف 7 فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی در بهشهر 
فرمانده انتظامی بهشهر از دستگیری4 سارق و کشف 7 فقره سرقت سيم برق و كابل مخابراتی در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن عنایتی در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران این شهرستان 4 سارق سابقه دار را شناسایی و به همراه 250 متر کابل برق و مخابرات، دستگیر کردند.
سرهنگ عنایتی خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده تاکنون به 7 فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفي شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در خاتمه به نقش مشارکت شهروندان در برقراری امنیت اشاره نمود و بیان داشت: ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك موضوع را بلافاصله با شماره تماس110 به پليس اطلاع دهند.
--------------------
مدیریت فضای مجازی 
غیر حضوری شدن کلاس های مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا و اجبار استفاده دانش آموزان ازفضای مجازی برای ادامه تحصیل بسیاری از والدین را نگران آسیب های ناشی از این فضا کرده است. 
والدین باید به جای ممنوع کردن کار با اینترنت آموزش های لازم را در استفاده از اینترنت به فرزندانشان بیاموزند، نظارت جدی بر روند  استفاده فرزندان از این فضا داشته باشند تا علاوه بر حداقل رساندن آسیب های روانی از آسیب های  جسمی و چاقی که ممکن است به دلیل بی تحرکی ناشی از استفاده بیش از حد از گوشی می شود، جلوگیری کنند.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های روز دنیا، اینترنت و استفاده از آن جایگاه مهمی در زندگی هر فرد دارد، به طوریکه افراد حتی ساعت ها وقت خود را صرف استفاده از اینترنت می کنند و هم چنین اوقات فراغت خود را گاهی تنها با اینترنت پر می کنند.
اغلب افراد در خانه و مدرسه، محل کار، دانشگاه، مهمانی، جمع دوستانه و حتی هنگام درس خواندن نیز از اینترنت استفاده می کنند. می توان گفت فضای مجازی مرزی را بین روابط اجتماعی ایجاد کرده است.
همان طور که گفتیم اغلب افراد ساعت زیادی را صرف استفاده از اینترنت می کنند و اگر آنها از بودن در فضای مجازی راضی باشند بیشتر وقت خود را صرف آن می کنند، در نتیجه روابط اجتماعی آن ها با مردم ،خانواده و دوستان خود کم می شود حتی ممکن است این روابط را قطع کنند.
لازم است بدانید که اینترنت اعتیاد آور است به جای فرار از واقعیت و رد کردن آن این واقعیت را باید بپذیریم که اگر به فکر شیوه های پیشگیری از اعتیاد به اینتر نت نباشیم باید در آینده نزدیک فکری برای درمان آن بکنیم.
روش های پیشگیری از اعتیاد به اینترنت به معنای محروم کردن افراد از استفاده از اینترنت نیست این روش ها به افراد کمک می کند که با شیوه های درست زمان استفاده از اینترنت در روز را مدیریت کنند، هم چنین در کنار آن به دیگر برنامه های خود رسیدگی کنند.
راهکارهای مدیریت استفاده از فضای مجازی برای افراد:
* استفاده از نرم افزارهای کنترل زمان: این امکان را به افراد می دهند که زمان استفاده از گوشی را در طول روز، هفته و بازه های زمانی کنترل کنند که این نرم افزارها را با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی با عناوین مثل نرم افزار مدیریت زمان و مصرف اینترنت می توان جستجو و تهیه کرد.
* برای استفاده از اینترنت و گوشی در طول روز یک محدودیت زمانی مانند 2ساعت تعیین کنید و پس از هر 30 دقیقه فعالیت یک وقفه حداقل 10دقیقه ای ایجاد کنید.
* در استفاده از بازی ها و محتواها ،حتما به رتبه بندی سنی بازی ها توجه کنید، عدم دقت به این مسأله باعث بروز اختلالات جدی شناختی و رفتاری خصوصاً در کودکان و نوجوانان می شود.
کافی است با مراجعه به وبگاه نظام ارزیابی و رده بندی سنی بازی های رایانه ای به آدرس esrs.ircg.ir بروید و ببینید که چه بازی هایی مناسب سن شما یا فرزندانتان است.
* حداقل یک ساعت قبل از خواب استفاده از گوشی و تبلت،کامپیوتر و لب تاب را متوقف کنید، نور ساطع شده از صفحه نمایشگر به هنگام خیره شدن این سیگنال را به مغزتان می دهد که هنوز زمان خوابیدن نشده است و باید بیدار بمانید، بنابراین وقتی شما پس از پایان فعالیت قصد خوابیدن دارید مغزتان آماده خواب نیست و در بسیاری از موارد با اختلالات خواب مواجه می شوید.
* به زوایه گردنتان در هنگام استفاده از گوشی دقت کنید خمیدگی گردن در حدود 30 تا 60 درجه در طول ساعت های متمادی فعالیت می تواند آسیب های جبران ناپذیری به مهره های گردنتان وارد کند، دستانتان را کمی بالا بیاورید و دیگر گردن را خم نکنید و همان طور که گفته شد هر30 دقیقه ، 10دقیقه استراحت کنید.
* با نزدیکان خود بیشتر در ارتباط باشید و برنامه هی متنوعی برای اوقات فراغت خود داشته باشید و زمانی که در کنار خانواده و نزدیکان هستید از شبکه مجازی استفاده نکنید.
*هنگامی که به دنبال سرگرمی در اینترنت هستید سعی کنید این سرگرمی را با نوعی آموزش همراه کنید مثل نقاشی، خطاطی، خیاطی، سفالگری، خراطی، تایپ، عکاسی و......
* برای حریم خصوصی خود از پلتفرم های خاصی استفاده کنید.
* روش های مسدود سازی،آدرس ایمیل و بلاک کردن مخاطبین را یاد بگیرید.
مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری 12 بابلسر کارمند نرگس رضازاده (کارشناس ارشد روانشناسی)
-----خبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار