دبیر دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی رودخانه با اشاره به ارسال ۲۱۶ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس گفت: از این تعداد ۱۷۰ مقاله پذیرش شدکه ۶۵ مقاله به صورت شفاهی و ۱۰۵ مقاله نیز به صورت پوستر ارایه می شود.
کد خبر: ۱۰۲۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲ 24 January 2022

به گزارش ایرنا جواد احدیان دوشنبه در آیین افتتاحیه دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی رودخانه در سالن همایش های سازمان آب و برق خوزستان، با بیان اینکه این کنفرانس برای اولین بار به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود گفت: برگزاری مجازی این کنفرانس، علاوه بر برخی محدودیت ها، فرصتی مغتنم برای حضور مجازی میهمانان داخلی و بین المللی در این کنفرانس را فراهم کرد.

وی ادامه داد: در این سمینار پژوهشگران مطرحی از کشورهای هند، کانادا، ایتالیا، سنگاپور، فیلیپین، آمریکا، آلمان و کانادا مقاله های خود را در نشست های تخصصی ارایه می کنند.

احدیان، تکیه بر مسایل زیست محیطی رودخانه ها را به عنوان محور این دوره از کنفرانس عنوان کرد و افزود: اگر چه توجه به ابعاد سازه ای رودخانه ها به عنوان یک ابزار مهم ضروری است ولی این نگاه به تنهایی کافی نیست به همین دلیل این کنفرانس تکیه بر مسایل زیست محیطی رودخانه ها را به عنوان محور خود تعیین کرده است.

دبیر این سمینار اظهار داشت: اکوهایدرولیک، سنجش ، پایش، سازه های هیدرولیک، رسوب، فرسایش و آلایندگی های زیست محیطی به عنوان محور های اصلی این همایش تعیین شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر ارایه مقاله ها، ۱۵ کارگاه و نشست تخصصی در حاشیه این کنفرانس برگزار می شود ادامه داد: موضوع های مبتلابه مدیریت آب و رودخانه ها از جمله افزایش مشارکت های مردمی در افزایش تاب آوری در شرایط خشکسالی و سیلاب در این کنفرانس مورد تاکید است.

به گزارش ایرنا دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی رودخانه که امروز کار خود را در اهواز آغاز کرده تا  ۶ بهمن ماه  ادامه دارد.

این سمینار به منظور تبادل اطلاعات و ارائه نتایج آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه مهندسی رودخانه با تاکید بر چالش هایی نظیر تغییر اقلیم، خشکسالی و بحران کمی و کیفی آب رودخانه ها برگزار می‌شود.

برچسب ها: خوزستان ، کارون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار