​مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان همدان از اجرای طرح تخصیص سوخت براساس پیمایش و تغییر سهمیه سوخت ناوگان حمل ‌و نقل عمومی نسبت به میزان فعالیت این ناوگان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 30 September 2015
​مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان همدان از اجرای طرح تخصیص سوخت براساس پیمایش و تغییر سهمیه سوخت ناوگان حمل ‌و نقل عمومی نسبت به میزان فعالیت این ناوگان خبر داد.

به گزارش فارس، نصرت‌الله حیدری اظهار کرد: از اول مهر ماه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی در دو مرحله سهمیه پایه و سهمیه عملکردی براساس اطلاعات سامانه‌های موقعیت‌یاب GPS و اسنادی چون بارنامه و صورت‌ وضعیت تحویل می‌شود.

وی بیان کرد: سامانه جامع پیمایش سامانه‌ای است که بر اساس اطلاعات موقعیت‌یاب جغرافیایی GPS و اسناد جابجایی کالا و مسافر میزان پیمایش هر وسیله نقلیه را در دوره زمانی مشخص، محاسبه و تعیین می‌کند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: برای اجرایی شدن این طرح لازم است تمام خودروهای مشمول به سامانه جامع مجهز شوند.

وی افزود: مسئولیت اجرای این طرح و همچنین بهره‌برداری از سامانه پیمایش به عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

حیدری خاطرنشان کرد: خودروهای مشمول این طرح کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی‌بوس‌های حمل بار و مسافر درون‌شهری و برون‌شهری با سوخت مصرفی نفت و گاز هستند.

وی اضافه کرد: توزیع سوخت به ناوگان براساس پیمایش و کنترل و نظارت توسط سامانه ردیاب انجام می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های همدان اظهار کرد: اجرای این طرح از اردیبهشت به صورت آزمایشی آغاز و از اول مهرماه به صورت کامل به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه تا ابتدای مهرماه 95 باید تمام ناوگان کشور به این سامانه مجهز شوند‌، افزود: میزان سوخت خودروهای مشمول این تصویب‌نامه را در هر 100 کیلومتر با بار یا بدون بار متناسب با ظرفیت و تعداد محور و سال ساخت خودرو تعیین و براساس مقدار پیمایش خودروها در کارت سوخت آنان ثبت می‌شود.

وی یادآور شد: رانندگان می‌توانند با ارسال شماره کارت هوشمند خود به سامانه پیامکی، 60401411 از میزان پیمایش ماه قبل خود و همچنین میزان سهمیه اختصاص‌ یافته مطلع شوند‌.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: همچنین رانندگان می‌توانند از طریق شماره‌گیری #141*6040* از میزان پیمایش و عملکرد خود آگاه شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار