سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: چراغ کانون های فرهنگی تربیتی در کشور باید روشن بماند تا دانش آموزان از برنامه‌های آنها بهره مند شوند.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷ 20 February 2022

به گزارش «تابناک البرز» اصغر باقرزاده در آیین بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی تربیتی کشور که در کانون شهید حسین فهمیده در کرج برگزار شد، اظهار داشت: رشد و تعالی فرد در همه ساحت ها و ابعاد شخصیتی نیاز به عواملی دارد که ما می توانیم به رویش آن کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل تربیتی محیط های تربیتی هستند،خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی تربیتی برای ساحت های مهم تربیتی از جمله برنامه های تربیتی، هنری، مشارکت جویی و اجتماعی در قالب انجمن های ۲۲ گانه فعالیت دارند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: مربی از مهمترین عوامل تربیتی است که برای توانمندسازی آن در حوزه آموزش و پرورش برنامه ریزی شده است.

باقر زاده با بیان اینکه از طریق دانشگاه فرهنگیان، طرح شهید رجایی و  استخدام نیروهای جدید تربیتی و مشاوره جذب می شوند،اضافه کرد:  همه مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی کشور باز هستند تا دانش آموزان حتی برای مدت کوتاهی از خدمات حضوری آن برخوردار باشند.

وی ادامه داد:  امروز وقت دانش آموز با مسائل کم اهمیت پر می شود که باید با کمک والدین برای آموزش مسائل تربیتی و مهارتی برنامه ریزی کرد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: کلاس های کانون های فرهنگی تربیتی نیز باید متناسب با نیاز دانش آموزان باشد و تلاقی با ساعات آموزشی رسمی نداشته باشد.

وی افزود: هر کتاب درسی می تواند مبنای کار فرهنگی و تربیتی در مدارس باشد و همچنین از ظرفیت های برون سازمانی بویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که دارای مربیان توانمند و باتجربه اند، استفاده کرد.

باقر زاده تاکید کرد: ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می کنند که باید از ظرفیت ها ی موجود برای تقویت حوزه تربیتی و شکوفایی استعدادهای آنان استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار