تابناک-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان از فعال شدن سامانه الکترونیکی بنیاد مسکن و دهیاری‌ها خبر داد و گفت: روستاهایی که توانایی انجام زیرسازی و جدول گذاری را دارند می توانند طی تفاهم نامه‌ای قیر مشارکتی دریافت کنند .
کد خبر: ۱۰۲۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ 21 February 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، شهریار نوری زاده در نشست با علی خرم نسب سرپرست فرمانداری حاجی‌آباد اظهارداشت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته سامانه راهبر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعال شده است و طی این فرآیند دهیاران روستاها می‌توانند از طریق این سامانه درخواست و مدارک بارگذاری شده توسط متقاضیان را پس از بررسی و کنترل، به طور کاملاً سیستمی ، به کارتابل بنیاد مسکن شهرستان ارجاع دهند  و ‏کارشناسان بنیاد مسکن شهرستان بایست نسبت به بررسی موضوع به صورت تخصصی و تطبیق درخواست متقاضی با اسناد بالا دستی اقدام و پاسخ استعلام را از طریق سامانه مذکور به دهیاری اعلام می کنند.
وی افزود: اهداف ما از راه‌انداری این سامانه عدم مراجعه حضوری، جلوگیری از اتلاف وقت، سهولت در دریافت خدمات و تسریع در روند رسیدگی‌ها
است و متقاضیان می‏‌توانند از طریق کد رهگیری و کدملی خود وارد سامانه شده و تمام مراحل اداری و پیشرفت درخواست خود را رصد کنند و در تمامی مراحل ثبت و بررسی، اعلام نتیجه به صورت پیامک‏ی متناسب با پیشرفت کار به شماره همراه متقاضی ارسال می‌شود.
نوری‌زاده بیان‌کرد: آمادگی کامل در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان برای واگذاری زمین جهت راه‌اندازی و ایجاد کارگاه و مجتمع‌های تولیدی به منظور پشتیبانی از امر مهم تولید و اشتغالزایی وجود دارد و در این امر تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکیدکرد: در سال‌جاری در اجرای طرح‌ هادی روستاها اقدامات خوبی در سطح استان هرمزگان صورت گرفته است و هم اینک نیز روستاهایی که توانایی انجام
زیرسازی و جدول گذاری را برای اجرای این طرح دارند می توانند طی تفاهم نامه‌ای قیر مشارکتی دریافت کنند .
وی خاطرنشان‌کرد: واگذاری زمین در روستاها در قالب طرح تفکیک انجام خواهد شد و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد به شرطی که مردم خانه بسازند.
علی خرم سرپرست فرمانداری حاجی آباد نیز در این نشست با اشاره به اهمیت خدمت رسانی در مناطق روستایی از بنیاد مسکن خواست در بخش های شهری و روستایی با ویژه توسعه پایدار روستایی و جلوگیری از مهاجرت مردم از روستاها به شهر همکاری‌های لازم را داشته باشند و در این حوزه نیز طرح‌هایی اجرایی شود.
وی اظهارداشت: یکی از مسائل مهم‌ در بحث مسکن روستایی حفظ معماری روستاییداست و در اجرای پروژه‌های جدید با حفظ معماری بایست از فناوری‌های نوین به طوری بهره گرفت که به‌ عنوان مثال منجر به مصرف بهینه در مصرف آب در ساخت و سازها و پس از آن شود.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار