مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: ۴۰ نفر از امدادگران این جمعیت به همراه امداد هوایی در محل سقوط هواپیمای جنگنده در تبریز حضور دارند.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ 21 February 2022

به گزارش تابناک تبریز،دکتر  حمیدمنجم روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: با اعلام حادثه بلافاصله ۴۰ نفر از امدادگران معاونت امداد ونجات و جمعیت هلال احمر تبریز به محل حادثه در خیابان قره‌باغی اعزام شدند.

وی ادامه داد: هم اکنون نیروهای جمعیت هلال احمر در محل حادثه حضور دارند و اقدام به امدادرسانی و پاکسازی و مسیر گشایی با همکاری سایر نیروهای امدادی از جمله آتش نشانی کرده اند.

منجم گفت: ۲ خودروی نجات به همراه امداد هوایی و همچنین نیروهای پایگاه های عوارضی و کوهستانی عون ابن علی در محل حادثه حضور دارند.

صبح امروز یک فروند هواپیمای جنگنده از نوع اف ۵ در داخل شهر تبریز و نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر در حوالی کشتارگاه قدیمی تبریز و در جوار یکی از مدارس در سالن ورزشی شهید علیپور سقوط کرد.

بر اساس گزارش های اولیه هواپیما به دیواره یک مدرسه برخورد کرده که خوشبختانه مدرسه تعطیل بوده است.گفته می شود خلبان احتمالا به دلیل اینکه هواپیما در منطقه مسکونی درحال سقوط بوده ایجکت نکرده و جان خود را فدا کرده است.

در این حادثه علاوه بر یک شهروند تبریزی ، صادق فلاحی و حنیفه‌زاد ۲ خلبان جنگنده به شهادت رسیدند.

بر اساس گزارش ها خلبان این جنگنده با فداکاری و رشادت تمام مانع از بروز حادثه وسیع در داخل شهر شده است و در حالی که منطقه سقوط هواپیما یکی از مناطق حاشیه ای و پرجمعیت شهر است، خلبان با تبحر خاص خود و رشادت و دلاوری هر چه تمام تر مانع از سقوط در مناطق مسکونی شده و به گونه ای جنگنده را هدایت کرده است تا محل سقوط غیرمسکونی باشد.ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :