امام جمعه تبریز با بیان این‌که سانحه سقوط هواپیمای جنگی روز گذشته در تبریز، پیامی مهم برای مردم و مسئولان دارد، اظهار کرد: مسئولان به خاطر خون این شهدا، اختلافات را کنار بگذارند و به‌خاطر یک مسئولیت به جان هم نیفتند.
کد خبر: ۱۰۳۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ 22 February 2022

به گزارش تابناک تبریز، امام جمعه تبریز با بیان این‌که سانحه سقوط هواپیمای جنگی روز گذشته در تبریز، پیامی مهم برای مردم و مسئولان دارد، اظهار کرد: مسئولان به خاطر خون این شهدا، اختلافات را کنار بگذارند و به‌خاطر یک مسئولیت به جان هم نیفتند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، روز سه‌شنبه، سوم اسفندماه، در مراسم تشییع پیکر خلبانان شهید پایگاه دوم شکاری تبریز و شهروندی که در این سانحه به شهادت رسیده بود، گفت: این‌ شهدا، خون دادند و حاضر هستند در راه میهن عزیزمان فداکاری کنند، درست است که سقوط هواپیمای جنگی یک سانحه بود، اما کسی که می‌رود تا خلبان هواپیما شود، لباس رزم می‌پوشد و می‌داند که این لباس کفن است و خودش آن را انتخاب می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: نیروی هوایی از اول عزیز و محبوب مردم بوده و است و در لحظه‌ی ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، اولین گروهی که دست ایشان را پای پلکان هواپیما گرفت، کارکنان غیور نیروی هوایی بودند و اولین گروهی هم که سه روز قبل از پیروزی انقلاب، وفاداری خود را با امام خویش در مدرسه محل استقرار امام خمینی (ره) اعلام کرد، کارکنان نیروی هوایی بود.

وی گفت: نیروی هوایی ارتش در جنگ نیز وفاداری خود را نشان داد؛ به‌طوریکه شهید لشکری نزدیک ۱۸ سال در اسارت ماند و رژیم بعث هر چقدر تلاش کرد، این شهید حتی یه کلمه علیه امام خمینی(ره) و نظام حرف نزد و با سربلندی نیز به کشور بازگشت.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: شهیدان بابایی‌، اردستانی‌، ستاری‌ و تمامی شهدای بزرگ نیروی هوایی اعم از خلبانان قهرمان و پرسنل خدوم نیروی هوایی، امروز محبوب همه هستند و مردم نیروهای مسلح، سپاه، بسیج، ارتش نود را از صمیم دل دوست دارند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که این فرهنگ در کشور وجود دارد، هیچ آسیبی به انقلاب نخواهد رسید، افزود: شهید فلاحی و شهید علیرضا حنیفه زاد می‌توانستند از هواپیمای جنگی اجکت کنند تا خودشان آسیب نبینند اما چون هدف نهایی آن‌ها این بود که به مردم آسیب نرسد، خودشان را برای مردم فدا کردند.

وی، ضمن تسلیت به نیروی هوایی ارتش گفت: امیر صادق زاده، معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی که امروز در تشییع همرزمتان در تبریز حضور یافته‌اید، این صحنه‌ی زیبا و عشق مردم تبریز به خادمان کشورشان را ببینید که چگونه مردم تبریز، وفادار نیروهای خدمتگزار و نیروهای مسلح خود بوده و همواره از دوران انقلاب اسلامی تاکنون، شاکر آن‌ها هستند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که مردم، سپاهیان، نیروهای انتظامی و ارتشیان خود را دوست دارند، ادامه داد: با این‌که آخر وقت شب گذشته مراسم تشییع این سه شهید اطلاع رسانی شده و شاید بسیاری از آن اطلاع ندارند، سیل عظیمی از مردم در مراسم امروز حضور یافته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :