سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: آموزشگاه های خصوصی، اگر مصوبات ستاد استانی کرونا را رعایت نمی کنند، حتما باید پلمب شده و فقط آموزشگاه های که زیر ۱۰ نفر در آن حضور دارند، اجازه فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۰۳۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶ 23 February 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ شهریار عباسی  در نشست قرارگاه استانی کرونا اظهار داشت: مصوبات این نشست ها حکم قانون را داشته و باید اجرایی شود، چراکه با سلامت مردم و مرگ و زندگی آنها سروکار دارد.

وی با تشکر از مجموعه های مختلف استان که با تلاش شبانه روزی تمهیدات لازم را برای کم اثر کردن و کاهش تلفات کرونا بکار گرفته اند، افزود: جلسات متعدد و پیگیری زیادی انجام و کار فرهنگی ، محتواسازی و اطلاع رسانی همزمان در این خصوص صورت گرفته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: دغدغه مندی مدیران در اجرای مصوبات کرونا در حفظ سلامت مردم و همچنین پیشگیری از شیوع گسترده کرونا موثر است.

فراهم کردن تمهیدات لازم برای برگزاری کمیسیون جانبازی

عباسی با اشاره به تشکیل کمیسیون درصد جانبازی یادآور شد: این کمیسیون هر چند وقت یکبار در استان برگزار می شود که باید تمهیدات لازم برای مراجعان آن در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: باید به صورت مدیریت شده و با نظارت دقیق و رعایت پروتکل ها برای این عزیزان در این شرایط کرونایی جلسات کمیسیون برگزار شود.

رییس قرارگاه استانی کرونا تاکید کرد: سیاست دولت این است که کارها به دلیل وضعیت معیشتی مردم و همچنین نیاز آنها به خدمات مختلف تعطیل نشود.

عباسی با اشاره به تاکید رییس جمهور در خصوص بررسی مشکلات مناطق مرزی از فراهم شدن تمهیدات لازم برای ورود زائران به استان از مرز مهران خبر داد و گفت: در بازدیدی که انجام گرفت مشخص شد که از همان ابتدا این افراد ارزیابی می شوند و اگر دارای علائم بودند، اقدامات لازم متناسب با شرایط افراد انجام می گیرد.

آموزشگاه هایی که مصوبات کرونا را اجرا نکنند، پلمب می شوند

رییس قرارگاه استانی کرونا اظهار داشت: آموزشگاه های خصوصی، اگر مصوبات ستاد استانی کرونا را رعایت نمی کنند، حتما باید پلمب شده و فقط آموزشگاه های که زیر ۱۰ نفر در آن حضور دارند، اجازه فعالیت دارند.

عباسی گفت: فعالیت مهدهای کودک نیز برای حفظ سلامت کودکان محدود شده و والدین باید نسبت به این مسأله توجه داشته و از حضور کودکان علامت دار خود در مهد کودک جلوگیری کنند.

مراسم معارفه مدیران باید با دعوت عمومی همراه نباشد

وی تاکید کرد: هم اکنون در فصل تغییر چرخه مدیریتی قرار داریم و برخی مدیران تودیع و معارفه می شوند، ادارات باید به صورت عمومی دعوت نکرده و در چرخه خود اداره معارفه صورت گیرد.

عباسی همچنین از شهرداری‌ها خواست با فراهم کردن تدابیر لازم برای ایجاد غرفه در مناطق مختلف شهر نسبت به ارایه خدمات مطلوب به مردم در آستانه ایام پایانی سال اقدام کنند تا شاهد تراکم جمعیت در مرکز استان نباشیم.

محدودیت کرونا مانع خدمات رسانی نشود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: باید تمهیدات لازم برای ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام گیرد.

عباسی افزود: محدودیت های کرونا نباید مانع خدمت رسانی به مسافران نوروزی شود.

وی ادامه داد: با توجه به تراکم جمعیت در مرکز بازار استان باید اتوبوس آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای تزریق واکسیناسیون در مرکز شهر مستقر شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام اضافه کرد: با وجود اینکه به بحث ۳۰ درصد ظرفیت حضور در مساجد تاکید شده باید اوقاف و امور خیریه نسبت به رعایت این مصوبه توجه جدی داشته باشد.

عباسی همچنین از مسوولان مراکز پلاک گذاری استان خواست تمهیدات لازم برای جلوگیری از تجمع مردم در این مراکز را با ارائه نوبت دهی انجام دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به آمار وضعیت استان در آمار ابتلا به کرونا، ایستا شده که می‌طلبد همه ما نسبت به رعایت مصوبات کرونا در قرارگاه و ستاد مسئولیت پذیر باشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار