تابناک-حمید شکری گفت: برای داشتن روابط عمومی کارآمد باید خلاق و پویا بود، انعطاف‌پذیری،کار تیمی،گشودگی جمعی از جمله ویژگی‌های خاص نیرو های روابط‌عمومی است
کد خبر: ۱۰۳۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ 23 February 2022

به گزارش تابناک هرمزگان دکتر شکری مدرس روابط عمومی در جلسه با پرسنل روابط عمومی شهردری اظهارداشت: برای رشد خود باید کلام خود را تقویت کنیم ما باید به جای گفتن "چرا" از کلمه "چطور" و "چگونه" برای حل مشکلات استفاده کنیم.


وی افزود: ضعف های روابط عمومی که از آن روابط عمومی ناکارآمد می‌سازد شامل، توجه صرفی به موضوع اطلاع رسانی و خبری است، نداشتن برنامه و نقشه راه،
سبک واحد و کلیشه گرایی، عدم مدیریت محوری و محافظه کاری،عدم وظیفه محوری و تمرکز بر اجرا ، عدم خلاقیت و ابتکارات، کشمکش های داخلی،انسجام ارتباطی و عدم پراکندگی می‌شود


شکری عنوان کرد: برای داشتن روابط عمومی کارآمد باید نقشه راه داشته باشیم، استاندارد ها روابط عمومی باید اجرا شود ،باید توجه کنیم که روابط عمومی کلیشه ای بودجه ندارد اما روابط عمومی خلاق همیشه بودجه دارد چرا که مدیران به فضای آرام و خلاق اداره خود علاقمند هستند .


وی ادامه داد: از شتاب دهنده های روابط عمومی مانند آموزش،ارتقای دانش، فرایند سازی،برنامه ریزی ، سیستم سازی مدیریت ارتباطات باید به خوبی استفاده شود برنامه ریزی یک کار بنیادی برای روابط عمومی است ،یکی از مشکلات عدیده روابط عمومی ارتباطات کلامی است روابط عمومی باید ارتباطات کلامی‌و غیرکلامی خود را تقویت کند.


این مدرس روابط عمومی در جمع مدیر و پرسنل روابط عمومی شهردای ابراز داشت: تقویت مهارت های حرفه ای و توجه به ورودی ها و خروجی ها از نکات مهم است ، مدیریت نظام ارتباطی یک مجموعه مقام بسیار بالایی است ، برای اینکه قدرتمندانه عمل کنید باید صحبت های تعیین کننده بزنید.


شکری ادامه داد: برای پیشرفت باید مدل های جهانی را بومی سازی مدل های ایرانی کنیم،مدل آموزشی ما برای ۴۰ سال پیش فرانسه است ما برای رشد باید خود و سیستم تحت اختیار خود را بروزرسانی کنیم.


وی تصریح کرد: روابط عمومی یک مجموعه کاملا حرفه ای، تخصصی و راهبردی است؛حيطه های شغلی روابط عمومی شامل ، مهارت و دانش، نگرش و رفتار می‌شود شما باید در حيطه شغل خود بهترین باشید .

دکتر شکری اذعان کرد : ۲۵ درصد از موفقیت شما ویژگی های فردی شما است،۵۰ درصد دانش است که به کمک ما می آید، ۶۵ درصد ویژگی های فنی مهارت های روابط عمومی است، و ۹۰ درصد شاخص های رفتاری است


وی اضافه کرد: گشودگی جمعی، توافق پذیری ،برون گرایی،کار تیمی، ، انعطاف پذیری از ویژگی های رفتاری پرسنل روابط عمومی باید باشد، برای خوب دیدن ،شنیدن و خوب مطالعه کردن باید تلاش کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار