آشنایی با علائمی که نشان می‌دهدداشتن آن نشانه کم تحرکی است.
کد خبر: ۱۰۳۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹ 25 February 2022

سمانه همایی فوق تخصص روماتولوژی گفت:نداشتن تحرک کافی باعث به وجود آمدن بیماری های مختلفی می‌شود و چند علائمی که نشان می‌دهد شما تحرک کافی ندارید.

یبوست
دکتر همایی اضافه کرد:برای حرکت طبیعی روده ها لازم است که در طول روز تحرک کافی داشته باشیدتحرک و ورزش منظم و مداوم باعث می شود که با وجود افزایش سن،اجابت مزاج نرمالی داشته باشید.

خشکی مفاصل

دکتر سمانه همایی تاکید کرد:خشکی مفاصل اگرچه دربسیاری اوقات نشان دهنده بیماری های التهابی است اما می تواند نشاندهنده ناکافی بودن فعالیت نیز باشد.

تنگی نفس

این متخصص ادامه داد:ضعف ماهیچه های تنفسی به دلیل کمبود فعالیت باعث می شود که حتی با وجود فعالیت های سبک، نفس کم بیاوریم و احساس تنگی نفس کنیم.

خستگی مفرط

عضو انجمن روماتولوژی ایران گفت:به دلیل کم تحرکی به اندازه کافی اکسیژن و موادمغذی به بافت ها نمی رسد و فرد احساس خستگی مفرط می کند.

 

خواب نامناسب

همایی عنوان کرد:تحرک کافی باعث می شود هم سریعتر به خواب روید و هم عمیق تر و مفیدتر بخوابید.

فراموشی

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز افزود: ورزش منظم با ساخت فاکتورهای رشد و افزایش عروق خونی در مغز،عملکرد آن را بهبود می بخشد و نداشتن تحرک باعث فراموشی نیز می‌شود.

افزایش فشار خون

این فوق تخصص بیان کرد: کم تحرکی طولانی مدت،شما را در معرض بیماریهای قلبی عروق قرار می دهد و همچنین در معرض قرار گرفتن قند در محدوده پیش دیابت میشوید.

کمردرد

دکتر همایی با اشاره به درد های کمر گفت:کم تحرکی و ضعف ماهیچه ها باعث می شود تا فعالیت های معمول روزانه باعث کشیدگی ودرد کمر شوند

وی احساس نیاز به خوردن هله هوله،اضطراب و افسردگی،
زیادی بیمار شدن،از دست رفتن درخشندگی پوست،کندشدن متابولیسم مواد غذایی از دیگر علائم بی تحرکی دانست.

برچسب ها: کم تحرکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار