تابناک کهگیلویه و بویراحمد
این یک آفت است که تصور کنیم همه چیز در نمایندگی مجلس است و برای بقیه جایگاه ها به اندازه مجلس تلاش نکنیم
کد خبر: ۱۰۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 29 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد موضوع انتخابات در استان کهگیلویه وبویراحمد چنان در اوج است که خیلی از مسائل مربوط به زندگی و پیشرفت را تحت تاثیر قرار می دهد. به واقع باید گفت هیچگاه خورشید انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد غروب نخواهد کرد.بویر نیوز این مسئله را از زاویه ای دیگر یعنی همیشگی بودن فعالیت های انتخاباتی در استان بررسی کرده است.

 انتخابات خصوصا انتخابات مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد از شور و حرارت خاصی نسبت به کل کشور برخوردار است.

به گونه ای که انتخابات وقتی برگزار می شود و نماینده تعیین می شود دقیقا از فردای همان روز فعالیت رقبای نماینده برای دور بعد آغاز می شود.

گشت های انتخاباتی با حضور در مراسمات مختلف رونق می گیرد و نشست های شبانه و محفلی با برنامه ریزی مشخصی پیش میرود.

به طرز عجیبی همه فعالان سیاسی مناطق مختلف استان نیز یا مایلند در انتخابات شرکت کنند یا از سوی گروهی مجبور به حضور در انتخابات می شوند.

ولیمه های شبانه و نشستن ها و گفتگوهای طولانی از نشانه های کار انتخاباتی در استان است.

ظاهرا در کهگیلویه و بویراحمد هیچ جایگاهی بالاتر از نمایندگی مجلس در نظر سیاسیون وجود ندارد و کسی برای وزارت و معاونت رئیس جمهوری و … تلاشی به اندازه نماینده شدن نمی کند.

این یک آفت است که تصور کنیم همه چیز در نمایندگی مجلس است و برای بقیه جایگاه ها به اندازه مجلس تلاش نکنیم.

رواج این تفکر در استان موجب شد تا سهم این استان از مدیریت های کشوری بسیار پایین تر از نرم کشوری باشد و با وجود داشتن نیروهای توانمند در بخش های مختلف اما همچنان سهم این استان بسیار کمتر از آن چیزی است که باید باشد.

اولین آسیب این اقدام همین است که این استان جز نماینده کسی را برای پیگیری مشکلات خود نداشته باشد و این موضوع کار را برای نماینده سخت و غیر ممکن می سازد چرا که نماینده نیز همتباری در مسندهای مهم ملی برای کمک خواستن از او ندارد.

دومین آسیب این خواهد بود که درخواست های متنوع از نماینده باعث می شود نماینده بیش از حد معمول به سایر مسئولان کشور روزنی کند و این اقدام حتی باعث می شود که نماینده پس از این که نتوانست وارد مجلس شود از اقبال برای یافتن مسئولیت ملی هم بازماند.

منطقی کردن دیدگاه مردم و فعالان سیاسی نسبت به جایگاه نمایندگی و تلاش برای به دست گرفتن مسئولیت های مختلف ملی در واقع تنها راه برای عبور از مشکلات کنونی است و متاسفانه کار به جایی رسیده که اگر مدیری در سطح ملی هم رشد خوبی داشته باز هم به دنبال ترغیب این مدیر برای وارد شده در عرصه نمایندگی مجلس هستیم.

این نیروها اقدام و تلاششان از نماینده بسی باارزش تر خواهد بود و در راستای توسعه انسانی استان می توانند نقش مفیدتری ایفا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار