کد خبر: ۱۰۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 29 September 2015

رحیم بنا مولایی رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در نشست خبری اظهار داشت: به دلیل امنیت و اطمینان پذیری سیستم سوئیفت بسیاری از بانک های جهان مبادلات اسناد بانکی خود را از این طریق انجام می دهند.
وی خاطرنشان کرد: سیستم، شبکه بین المللی ارتباط مالی بین بانکی(سوئیفت) شناخته شده ترین ابزار برای انجام تبادلات و انتقال پیام های بین بانکی است.
رییس پارلمان بخش خصوصی بیان کرد: استفاده از برند خارجی یک مشکل فرهنگی در کشور ما است و باید به سمت تقویت و ارتقای کیفیت تولید داخلی و ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای ساخت داخل گام های موثری برداریم.
وی خاطرنشان کرد: برداشته شدن تحریم ها فرصت خوبی برای حضور هیات های خارجی در کشور فراهم شده که و خواهان مشارکت آنها در فعالیت های بخش خصوصی هستند که این امر نیز نیازند برنامه ریزی صحیح است.
بنامولایی افزود: تهیه برنامه ای مدون برای هدایت سرمایه گذاران در یک بسترعقلانی و درچارچوب منافع ملی توسط دستگاه ها و نهاده های اجرایی گره گشا خواهد بود.
وی تاکید کرد: حمایت از سرمایه گذاری خارجی را مشروط بر این است که علاوه بر انتقال فناوری به ایران در امر صادرات در بازارهای بین المللی با ایران همکاری لازم وجود داشته باشد
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز یادآور شد: با مشارکت شرکت های خارجی، هزینه های تولید پایین می آید، کیفیت تولید افزایش می یابد و می توانیم سهم بیشتری از بازارهای بین المللی داشته باشیم.
وی با تا کید بر ایجاد انقلاب صنعتی گفت: باید کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی حضور داشته باشند که این امر نوعی کشورگشاییِ اقتصادی است و به کمک آن می توانیم اقتصاد کشور را از نفت جدا کنیم.
بنا مولایی اظهار کرد: باید دروازه های کشور به روی هیات ها و شرکت های خارجی با برنامه ریزی و مدیریت باز شود.
رییس پارلمان بخش خصوصی گفت: یکی از مشکلات کشور ما این است که تولیدکننده ها در ازای مالیاتی که به سیستم مالیاتی می دهند، خدمات دریافت نمی کنند.
وی افزود: تولیدکننده ها در کشور ما مالیات می پردازند اما در ازای پرداختن مالیات خدمات خاصی دریافت نمی کنند و این امر موجب عدم گرایش آنها به پرداخت مالیات می شود.
وی با انتقاد از گرفتن ارزش افزوده برای خدمات نیز ادامه داد: در هیچ جای دنیا برای خدمات ازقبیل خدماتی که هتل ها ارائه می دهند، ارزش افزوده گرفته نمی شود درحالیکه در ایران گرفته می شود که این امر موجب کاهش گرایش مردم به اقامت در هتل ها و افزایش تمایل به چادرزدن در زمان تعطیلات می شود.
رییس اتاق بازرگانی البرزاضافه کرد: عدم ارایه خدمات در ازای دریافت مالیات و همچنین گرفتن ارزش افزوده برای خدمات در نهایت موجب کاهش رونق کسب و کار شده ضمن اینکه سیستم های مالیاتی در زمان تعیین مقدار مالیات واحدهای تولیدی و صنعتی باید همه موارد مورد نیاز را ملاک قرار دهند.
بنامولایی در ادامه بر لزوم مشخص شدن هزینه های نهان و تقویت حسابداری صنعتی در خصوص فعالیت های تولیدی و صنعتی تاکید کرد و گفت: مشخص نبودن هزینه های نهان و نداشتن حسابداری صنعتی موجب افت تولید و صنعت می شود.
وی با اشاره به اینکه دولت به سمت چابک تر شدن و در عین حال افزایش دادن مشارکت بخش خصوصی در فعالیت های تولیدی و صنعتی پیش می رود افزود: : به موازات این امر باید بخش خصوصی نیز تقویت شود و از تولیدمحوری به سمت صادرات محوری گام برداریم
رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: لازم است دانشجویان به گونه ای در دانشگاه ها آموزش ببینند که پس از فارغ التحصیل شدن صاحب فکر و نظر باشند تا بتئوانند گام های موثری در بهبود شرایط اقتصادی کشور بردارند.
وی تاکید کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد دانشگاه ها به بنگاه های تولید مدرک تبدیل شده اند که این امر نیازمند اصلاح و بازنگری اساسی است.
بنا مولایی با اشاره به برگزاری همایش تعامل صنعت و دانشگاه در آذرماه سال جاری گفت: تاخیر در این همایش به دلیل ایجاد خروجی مناسب و تاثیر گذار کمکی در بخش صنعت و دانشگاه بوده است
بنامولایی یادآور شد: ارایه راهکار برای حل مشکلات صنعت و تقویت تعامل موثر بین صنعت و دانشگاه از اهداف مهم این همایش است.
بنامولایی در بخش دیگر اظهاراتش با انتقاد ازغلط بودن اکثر آمارهای صنعتی و تولیدی موجود در کشور گفت: آمایش سرزمین نیاز اساسی است و لازم است بانک اطلاعاتی بر اساس واقعیت ها شکل گیرد تا بتوانیم برنامه ریزی های خود را بر اساس آمار و اطلاعات واقعی انجام و جزیره ای عمل کردن را نیز کاهش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار