امام جمعه شیراز بر لزوم ایجاد تحول فرهنگی تاکید و افزود: سومین حرم اهل بیت (ع) همواره در قله فرهنگ قرار دارد و طرح خانواده متعالی حدود ۲ سال است که مورد پیگیری قرار دارد و در پی اجرایی کردن آن هستیم و در حال حاضر مدیریت فرهنگی و مدیریت تحول فرهنگی آن مطرح است.
کد خبر: ۱۰۳۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 03 March 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: آیت الله لطف الله دژکام در نخستین همایش خانواده متعالی گفت: طرح خانواده متعالی، قسمتی از تحول فرهنگی است که باید در جامعه ما رخ بدهد، زیرا فرهنگ بخشی از اهداف انقلاب ما بوده است.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تشکیل حکومت اسلامی، مقدمه تحولات دیگری بود که باید در جامعه ما رخ می‌داد.

او بر لزوم ایجاد تحول فرهنگی تاکید و افزود: سومین حرم اهل بیت (ع) همواره در قله فرهنگ قرار دارد و طرح خانواده متعالی حدود ۲ سال است که مورد پیگیری قرار دارد و در پی اجرایی کردن آن هستیم و در حال حاضر مدیریت فرهنگی و مدیریت تحول فرهنگی آن مطرح است.

به گفته امام جمعه شیراز، برای مدیریت و اجرای این طرح قطعا یک سری موانع وجود دارد، اما باید با نگاه انقلابی عمل کرد و موانع را پشت سر گذاشت تا به نتیجه لازم برسیم.

او گفت: باید تحول در بخش مدیریت مردمی در استان شکل بگیرد و نقش روحانیت نیز باید متحول شود تا در اجرای امور فرهنگی بهتر پیش برویم و به گفته مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید در خصوص خانواده نیز جهادی کار کنیم و به جهاد تبیین را در پیش بگیریم.

آیت الله دژکام گفت: مسائلی که امروز در حوزه و دانشگاه ما مطرح می‌شود باید در راستای تحقق همین تحول باشد و مسیر پژوهش باید به نفع تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تغییر پیدا کند و شاهد این تحول در حوزه مسائل فرهنگی فارس باشیم.

او گفت: انس و برادری ما باید میان تمامی ما در جامعه زنده شود و بدون غرض ورزی در اموری مانند امور فرهنگی استان کار کنیم و صلاح جامعه بر صلاح فرد ارجحیت داده شود و کار‌ها را برای خدا انجام دهیم و اساس اخوت ایمان به خدای متعال و رسول خدا (ص) است و این احساس باید در جامعه ما تقویت شود و تشکل‌های مردمی و مسئولان برادرانه تلاش کنند و در میدان باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار