نظارت بازرسان استاندارد بر مراکز عرضه و فروش کالا در استان فارس با توجه به نزدیک شدن به فصل خرید‌های نوروزی تشدید می شود.
کد خبر: ۱۰۳۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ 07 March 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رهنما مدیرکل استاندارد فارس گفت: طرح نظارتی ویژه بازرسان اداره کل استاندارد فارس از ۱۵ اسفندماه شروع شده است و تا پایان ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به گردش پذیر بودن فارس و ورود مسافران نوروزی به استان و در نتیجه عرضه کالا و ارائه خدمات در حجم وسیع تری از سایر اوقات سال برای حفاظت و صیانت از سلامت و ایمنی شهروندان بازرسان استاندارد براساس یک طرح ویژه نظارتی، بازرسی‌های خود را در مراکز عرضه و ارایه خدمات شدت می‌بخشند.

رهنما گفت: مهمترین کالا‌هایی که در این مدت با شدت بیشتری مورد ارزیابی قرار می گیرند شامل لوازم یدکی خودرو، روغن موتور، فیلتر خودرو و وسایل شهربازی و شیرینی پزی‌ها و فرآورده‌های گوشتی است.

وی افزود: در این ایام پمپ بنزین‌ها در مسیر ورودی به شهر‌های استان مورد آزمون قرار می گیرد و همچنین تمام ترازو‌های مورد استفاده در مراکز عرضه میوه فروشی‌ها و سایر اقلام توزیعی در ایام عید مورد آزمون و کالیبراسیون قرار می گیرند.

مدیر کل استاندارد فارس از بازرسی از مواد غذایی عرضه شده در رستوران‌ها و هتل‌های استان به منظور اطمینان از استاندارد بودن اقلام مشمول استاندارد اجباری مورد مصرف در این مراکز به ویژه نوشیدنی ها، لبنیات و فرآورده‌های گوشتی و روغن خبر داد.

رهنما همچنین از مردم خواست از خرید مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که در کنار جاده‌ها و در معرض نور آفتاب عرضه می شوند جدا خودداری کنند.

او با بیان این که حتی اگر نوشیدنی‌ها علامت استاندارد داشته باشند، ولی در معرض نور آفتاب قرار گرفته و یا لبنیات در شرایط غیر استاندارد نگهداری شوند سلامت مصرف کنندگان را به خطر می‌اندازند از مردم خواست اقلام مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری وبه علامت استاندارد و کد ده رقمی زیر آن دقت کنند.

مدیرکل استاندارد فارس از هماهنگی با سایر دستگاه‌ها به منظور گشت مشترک به ویژه اتاق اصناف خبرداد و گفت: در این زمینه استاندارد‌های مورد استفاده در زمینه گردشگری به ویژه هتلداری به اداره گردشگری و میراث فرهنگی، جامعه هتلداران، شهرداری‌ها و معاونت گردشگری و زیارتی استانداری و اداره راهداری و حمل نقل استان فارس اطلاع رسانی خواهد شد.

رهنما، سلامت و ایمنی مردم را اولویت اصلی برنامه نظارتی اداره کل استاندارد فارس اعلام کرد و به عرضه کنندگان کالا‌های غیر استاندارد و بدون نشان و آدرس معتبر و همچنین کالا‌هایی که تاریخ مصرف آن‌ها منقضی شده است هشدار داد.

وی افزود: بازرسان استاندارد در زمان بازرسی و نظارت در صورت مشاهده کالای غیر استاندارد ضمن توقیف کالا پرونده متخلفان را به مرتجع قضایی ارسال می کنند.

برچسب ها: نظارت ، بازار ، سال نو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار