رییس سازمان صمت کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رییس سازمان صمت کرمانشاه گفت: زمان اجرای طرح جشنواره "خرید شفاف" که از ابتدای بهمن‌ماه امسال آغاز شده است تا ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت تا مردم فرصت کافی برای تهیه کالا‌های مورد نیاز خود داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۳۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹ 13 March 2022

محسن دارابی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بهمن ماه امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری سه عامل توزیع از جمله عرضه مجازی، اصناف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح کشور، جشنواره خرید شفاف را راه اندازی کرد تا با تخفیف‌های ۵ تا ۲۵ درصدی کالا‌ها را بدون واسطه به عموم مردم عرضه کند.  

دارابی در ادامه اظهار داشت: در همین خصوص و در راستای بند ۲۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری اجرای طرح درج قیمت تولید کننده بر کالا مصوب و در دو فاز اجرایی شده است.

رییس سازمان صمت کرمانشاه با بیان مطالب فوق افزود: مرحله اول جشنواره خرید شفاف در راستای طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا‌ها از ۲۲ دی ماه آغاز و تا ۲۲ بهمن اجرایی شد که ۲۴ قلم کالا از جمله مواد غذایی و لوازم یدکی مشمول این طرح بودند.

دارابی در ادامه تصریح کرد: مرحله دوم این طرح از ۱۰ اسفند عملیاتی شده و تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت که البته در این مرحله تعداد اقلام کالای اساسی مشمول این طرح افزایش داشته است.

وی افزود: در این مرحله اقلامی، چون پوشاک و کیف و کفش مشمول طرح "خرید شفاف" شده اند و در این جشنواره قیمت از درب کارخانه بر روی کالا درج می‌شود و با احتساب ارزش افزوده و سود مجاز بین ۲۱ و نیم تا ۲۹ درصد در بازار عرضه می‌شوند.

دارابی در پایان یادآور شد: در این طرح قیمت کالا با برچسب به صورت شفاف بر روی کالا قابل رویت است و اجرای این طرح باعث می‌شود تا با حذف دلالان و سود‌های کاذب، کالا‌ها با قیمت واقعی عرضه شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار