یعقوب گویلیان:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: سنندج به عنوان میزبان جشن جهانی نوروز که با حضور ۱۲ کشور جهان در روز ۲۶ اسفند ماه برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹ 15 March 2022

به گزارش تابناک کردستان ، یعقوب گویلیان مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در نشست خبری با خبرنگاران کردستان بیان کرد : این جشن روز ۲۳ اسفندماه در شهر تهران شروع شده، سپس در شهرهای همدان و کرمانشاه ادامه می‌یابد و در روز ۲۶ اسفندماه نیز در شهر سنندج کارناوال و برنامه‌های آن برگزار خواهد شد.

 گویلیان افزود: در این برنامه ۸۵ نفر از اقوام ایرانی سراسر کشور، سفرای چند کشور خارجی و نمایندگان ۱۲ کشور دنیا که دارای جشن نوروز هستند، حضور دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان عنوان کرد : برنامه‌های این جشن در پیاده راه فردوسی، خانه کرد و در پایان در سالن شش هزاری نفری سنندج برگزار می‌شود که در خانه کُرد، لباس ملل، صنایع دستی و گالری عکس نوروز برپا خواهد شد.

 

یعقوب گویلیان اضافه کرد: برگزاری این جشن نقش بسیار مهمی در معرفی استان کردستان دارد و به رونق و توسعه گردشگری استان در سایر فصول سال نیز کمک خواهد کرد.

 

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کردستان اظهار داشت: در ایام نوروز نیز مراسم نوروزگاه را در اماکن تاریخی استان همچون خانه کرد، عمارت خسروآباد و غار کرفتو برگزار خواهیم کرد که برنامه‌های فرهنگی در این اماکن برای عموم مردم برگزار می‌شود.

 

گویلیان ادامه داد : بنا بر تاکید استاندار کردستان نیز در این ایام در همه شهرهای استان حداقل یک بازارچه صنایع دستی برپا می‌شود و در برخی از شهرها جشنواره غذا و صنایع دستی نیر برگزار خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار