مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: مدارس استان مرکزی از ۱۴ فروردین ماه به صورت حضوری دایر خواهند بود.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲ 16 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، " بهرام حسین آبادی"در گردهمایی روسای مشترک اعضای شورای معاونین و مدیران و روسای مناطق آموزشی استان افزود: ما به عنوان مسئول و متولی امر آموزش موظف هستیم که با قوت تمام شرایط را برای بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش آموزان فراهم کنیم بنابراین تا این لحظه و طبق برنامه ریزی های انجام شده تمامی مدارس استان مرکزی از ۱۴ فروردین ماه سال آینده به صورت حضوری دایر می شود.
وی اظهار داشت: با صدور مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا با مدیریت خوب روسای مناطق آموزشی استان شاهد فعالیت مدارس طی دو هفته اخیر با حضور دانش آموزان در کلاس های درس بودیم اما در شهر اراک با توجه به معضل آلودگی هوا در اینن زمینه با چالش هایی مواجه بودیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأمین اعتبار لازم برای بهسازی و نوسازی سرویس های بهداشتی در سطح کشور، از روسای مناطق آموزشی استان خواست این امر در اولویت کاری خود قرار دهند.
وی در خصوص پیش بینی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ایجاد و احداث یک سالن ورزشی در هر منطقه آموزشی استان، بر لزوم رعایت عدالت، آموزشی، ورزشی و تربیتی در خصوص جانمایی این سالن های ورزشی تأکید کرد و افزود: این سالن ها یا در مناطق مرکزی شهر ها به منظور سهولت دسترسی تمامی دانش آموزان و یا در مناطق کم برخوردار و یا نیمه برخودار احداث شوند.
حسین آبادی در ادامه به موضوع جذب نیروی های بومی در آزمون های استخدامی پرداخت و گفت: به منظور کاهش تقاضا و بعضا کاهش سطح نارضایتی ها در فصل نقل و انتقالات باید جوانان بوی هر شهرستان تشویق و ترغیب شوند تا در آزمون های استخدامی شرکت نمایند و گزینش نیروها حتی الامکان از بین افراد بومی هر شهرستان صورت گیرد.
وی با اشاره به اهمیت تشکیل جلسات میز نماد در زمینه شناسایی بهنگام و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بر اهتمام ویژه روسای مناطق آموزشی استان در زمینه تشکیل این جلسات با حضور کلیه اعضا تأکیدکرد وگفت: مزیت این جلسات حضور همزمان تمامی عناصر تصمیم گیرنده در یک مکان است و با تصمیم گیری بهنگام می توان از وقوع بسیاری از مخاطراتی که دانش آموزان ما را تهدید می کند پیشگیری کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در پایان به موضوع اسکان مسافران نوروزی پرداخت و یادآور شد: طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، آموزش و پرورش در نوروز ۱۴۰۱ اسکان نوروزی در سطح مدارس نخواهد داشت اما به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی در هر منطقه یک مدرسه برای اسکان مسافران در مواقع اضطراری تجهیز شده است.
حسین آبادی افزود: برخی از شهرستان ها نظیر محلات که پذیرای مسافران نوروزی هستند، به منظور افزایش تعداد مدارس در طرح اسکان باید باداره پشتیبانی و امور رفاهی استان هماهنگ کرده و باید مشخصات واحد آموزشی در سامانه ای که به این منظور ایجاد شده است نیز ثبت شود.
گفتنی است در این گردهمایی هر یک از روسای مناطق در فرصت های تعیین شده پیرامون مسائل جاری آموزش و پرورش و چالش های موجود در این زمینه بحث و تبادل نظر کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار