مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از اعلام آمادگی شهرداری ساری برای تجهیز و مرمت بناهای تاریخی شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 30 September 2015
به گزارش تابناک مازندران دلاور بزرگ نیا در حاشیه مراسم روز گردشگری در گفتگو با خبرنگار اذعان داشت: با واگذاری بناهای تاریخی در اختیار میراث فرهنگی، شهرداری، مرمت و تجهیز آن را در دستور کار قرار می‌دهد.
وی از برگزاری جشنواره کاسپین با محوریت صنایع‌دستی به میزبانی مازندران خبر داد و افزود: میراث فرهنگی آمادگی دارد تا آب‌انبارها و بناهایی که در اختیار میراث است را برای بازدید گردشگران در اختیار تورهای گردشگری قرار دهد و از امروز تا تعیین و تکلیف صندوق احیاء برای واگذاری، بناها و آب‌انبارها در اختیار تورها قرار گیرد.
وی با اعلام اینکه در گردشگری و تور داخلی تجربه‌ای نداریم، اذعان داشت: راه نجات گردشگری شهری سفر با تور است که باید از آن استفاده کرد زیرا یکی از صنایع پاکی که می‌تواند با توجه به طرفیت ایران در توسعه و رفاه مردم موثر بوده، صنعت گردشگری است.
وی با اعلام اینکه محیط‌زیست صنعت گردشگری را در اولویت صنایع دیگر قرار دهد افزود: باید برای حضور گردشگران و مسافران در منطقه، آشنایی با آداب، رسوم، فرهنگ، طبیعت و غیره برنامه ریزی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران بابیان اینکه مدیران و مسئولان باید از تجربیات تور لیدرها استفاده کنند، گفت: از تجربیات تورلیدرها می‌توان برای توسعه گردشگری استفاده کرد.
دلاور بزرگ نیا با اشاره به اینکه صنعت گردشگری یک صنعت فرا بخشی است، اظهار داشت: اجرا و تکمیلزیرساخت‌ها و راه‌های دسترسی به استان بهترین فرصت برای کمک به گردشگری استان است.
وی با اعلام اینکه گردشگری یک دستگاه نیست بلکه ۱۸ دستگاه اجرایی و بخش خصوصی در این حوزه فعالیت و همکاری می کنند، تصریح کرد: ساماندهی سواحل، محورهای اصلی، مسیرهای ساحلی و غیره به گردشگری استان کمک می‌کند.
بزرگ نیا از رخ دادن اتفاقات خوب در دو سال آینده در حوزه گردشگری استان خبر داد و نقش مدیران شهری در گردشگری شهری را بسیار مهم دانست و تاکید کرد که باید از این فرصت‌ها استفاده کرد و درحال حاضر در حوزه گردشگری شهری چند شهردار گام‌های مؤثری برداشته‌اند و بناهایی که در اختیار میراث فرهنگی است برای مرمت و تجهیز آن اقدام می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار