افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده و یا فارغ التحصیل شده اند،با ورود به سن مشمولیت (18 سال تمام) ،6 ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.
کد خبر: ۱۰۳۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ 31 March 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 10/01/1401 تقدیم حضورتان می گردد .


فراخوان مشمولان متولد سال 1383 به خدمت سربازی 
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران خبر داد: فراخوان مشمولان متولد 1383 برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح این خبر، گفت: کلیه مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال های 1355 تا1383می بایست مطابق قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده و یا فارغ التحصیل شده اند،با ورود به سن مشمولیت (18 سال تمام) ،6 ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.
سرهنگ کریم پور، تصریح کرد: دانش آموزان،دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سقف سنوات تحصیلی تعیین شده مشغول به تحصیل هستند و در صورت ترک تحصیل،انصراف،اخراج و یا فراغت از تحصیل،حداکثر به مدت یکسال مهلت معرفی خواهند داشت.
وی در ادامه اظهار داشت: متعهدین خدمت در نیروهای مسلح یا دستگاه های دولتی که قبل از اتمام تعهد،به هر دلیل شرایط ادامه خدمت را ندارند، از تاریخ انصراف از تعهد حداکثر به مدت 6 ماه مهلت دارند تا با مراجعه به دفاتر "پلیس+10" برای ادامه خدمت دوره ضرورت اقدام کنند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، خاطرنشان کرد: مشمولان دارای معافیت موقت پزشکی و یا کفالت،پس از انقضاء مدت اعتبار آن ، می بایست ظرف مدت یک ماه برای رسیدگی مجدد به وضعیت خدمتی خود به دفاتر مذکور مراجعه کنند.
سرهنگ کریم پور همچنین اذعان داشت: مشمولانی که در مهلت تعیین شده وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند وارد غیبت شده و برابر ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی ، با محرومیت های اجتماعی از جمله عدم استخدام، عدم امکان دریافت وام ،عدم دریافت مستمری از سازمان های دولتی و وابسته و نهادهای قانونی،عدم صدور پروانه کسب و ... مواجه خواهند شد.
سرهنگ کریم پور ، ادامه داد: طبق ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی،مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا 3 ماه باشد،90 روزاضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از 3 ماه باشد تا180 روز اضافه خدمت خواهند داشت.
وی با بیان این که مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یکسال می باشد،علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت،مشمول فراری نیز محسوب شده و به مراجع صالح قضائی معرفی می شوند، یادآور شد: متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره 096480 و یا کانال سازمان درپیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi @ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

---------------------------------------------------

کشف 12 کیلو مواد مخدر در طرح عملیاتی ظفر شهرستان بابل 
فرمانده انتظامي شهرستان بابل از اجراي طرح ظفر و کشف 12 کیلوگرم مواد مخدر در راستاي افزايش احساس امنيت عمومی در سطح شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"محمدزمان شالیکار" در تشریح این خبر گفت: در راستاي افزايش احساس امنيت عمومی در سطح شهرستان، طرح عملیاتی ظفر با محوريت پاکسازي مناطق آلوده و جرم خیز، دستگیری سارقان و فروشندگان مواد مخدر در این شهرستان اجرا شد.
وي افزود: در اجرای این طرح 12 کیلو و 243 گرم انواع مواد مخدر، 5 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، یک دستگاه موتور سیکلت و مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه کشف شد.
سرهنگ شالیکار ادامه داد: توقیف 18 خودرو و 4 دستگاه موتورسیکلت به دلیل عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و مزاحمت برای مردم را از دیگر اقدامات پلیس در این عملیات بوده است.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل همچنین، اظهار داشت: در این عملیات 3 نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی، 120 نفر از سارقان و خرده فروشان مواد مخدر، مجلوبین و معتادان متجاهر شناسایی و دستگیر شدند.
وی در خاتمه از همكاري، مشاركت و همدلي صميمانه مردم و مسئولان در برقراري نظم وامنيت قدردانی كرد و از شهروندان خواست: درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را با شماره تماس مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع دهند.

---------------------------------------------------

کشف 20 تن نهاده دامی احتکار شده درسوادکوه 
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از کشف 19 تن و 730 کیلوگرم نهاده های دامی احتکار شده به ارزش یک میلیارد و 150 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 
سرهنگ عبدالله اکبری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان از احتکار کالاهای اساسی در یک انبار مطلع و با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این انبار 19 تن و 730 کیلوگرم نهاده های دامی احتکار شده کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر شد.
سرهنگ اکبری با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد افزود: ارزش کالاهای احتکار شده مکشوفه طبق نظر کارشناسان مربوطه، یک میلیارد و 150 میلیون ریال برآورد شده است.

---------------------------------------------------

دستگيري سارقان موتور سيکلت در بهشهر 
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از دستگيري 6 سارق موتورسيکلت با 13 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت موتور سيکلت، موضوع به صورت ويژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.
وي افزود: مأموران ضمن هماهنگي با مرجع قضائي ، با انجام اقدامات اطلاعاتی و گشت زني هاي هدفمند در سطح حوزه استحفاظي‌ 6 سارق موتور سيکلت را شناسايي و دستگير کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر تصریح کرد: متهمان در بازجويي هاي اوليه به 13فقره سرقت موتور سيکلت در سطح شهرستان اعتراف کردند .
سرهنگ عنایتی با اشاره به معرفی متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه جرم و ناهنجاری و موارد مشکوک، مراتب را از طريق تلفن فوريت های پليسی 110 اعلام تا نسبت به دستگيری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

---------------------------------------------------

کشف 3 تن گوشت مرغ فاقد مجوز حمل و توزیع در ساری 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 3 تن گوشت مرغ قاچاق فاقد مجوز قانونی در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" با اعلام این خبر، بیان داشت : در پی اعلام خبری مبنی بر حمل مرغ قاچاق توسط یک خودرو در محور هولار بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران با متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن موفق به کشف 3 تن گوشت مرغ، فاقد مجوز قانونی حمل و توزیع شدند.
سرهنگ حسن زاده، اذعان داشت : خودرو مذکور توقیف و راننده خودرو پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، ضمن قدردانی از مشارکت مردم با پلیس از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک وحمل محموله های قاچاق مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیس اطلاع دهند.

---------------------------------------------------

کشف 15فقره سرقت در طرح ارتقا امنیت اجتماعی فریدونکنار 
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 18فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن هاشم پور " در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی ، مقابله با عاملان افیونی،سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان به اجرا در آمد .
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار، افزود: در اجرای این طرح با انجام اقدامات عملیاتی 17نفر از عاملان افیونی، سارقان و مجرمان سابقه دار در این شهرستان دستگیر شدند .
سرهنگ هاشم پور از توقیف 9دستگاه خودرو و5دستگاه موتورسیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت : کشف 18فقره سرقت از اماکن خصوصی، منزل، داخل خودرو و همچنین کشف یک کیلو گرم از انواع مواد مخدر ازدیگر موفقیت های اجرای این طرح بوده است .
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار در خاتمه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

---------------------------------------------------

اقتدار عملياتي پليس نکا در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی 
فرمانده انتظامي نکا از کشف 16 فقره سرقت و 2 و نیم کیلو مواد مخدر در اجرای طرح عملياتي ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح این خبر گفت: طرح عملياتي ظفر با هدف افزايش ضريب امنيتي،ارتقاء احساس امنيت، برخورد با مخلان نظم و امنیت اجتماعی و پاسخ به مطالبات مردمي در این شهرستان به اجرا در آمد.
وی، افزود: در اجرای این طرح ماموران موفق به شناسایی و دستگیری 10 سارق حرفه ای در این شهرستان شدند.
سرهنگ عزیزی از کشف 16 فقره سرقت اماکن خصوصی و عمومی و یک دستگاه خودرو سرقتی در این طرح خبر داد و اظهار داشت: در راستای مقابله با برداشت غیرمجاز محصولات جنگلی 2500 کیلوگرم چوب آلات جنگلی قاچاق از قاچاقچیان چوب کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا، خاطرنشان کرد: کشف 2 و نیم کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری 18 معتاد متجاهر و همچنین دستگیری 5 مجلوب تحت تعقیب از دیگر دستاوردهای پلیس در این طرح بوده است.
سرهنگ عزیزی در پايان ضمن قدردانی از همکاري خوب مردم با پليس اظهار داشت: برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی شهروندان می توانند هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.خبرنگارخبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار