کد خبر: ۱۰۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹ 30 September 2015
استاندار البرز گفت: اگر افراد جویای شغل در استان مهارت لازم را داشته باشند، شاهد افزایش اتباع غیرمجاز و اشتغال بخشی از ظرفیت مشاغل نیستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمیدطهائی صبح امروز در جلسه ساماندهی اتباع غیرمجاز با تأکید بر ضرورت جلوگیری از اشتغال اتباع غیرمجاز خارجی اظهار داشت: کارفرمایان متخلف برای پرداخت حداقل دستمزد اتباع غیرمجاز را به کار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مشکل بیکاری تنها نبود فرصت‌های شغلی نیست، بلکه فراهم ساختن بسترها برای حضور اتباع غیرمجاز است، افزود: افزایش سطح توقع از داشتن برخی مشاغل و همچنین فقدان مهارت افراد جویای کار موجب شده است تا شاهد افزایش آمار اتباع غیرمجاز خارجی باشیم.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر اغلب واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی ساده و کارگران صنعتی خود را از نیروهای افغان و پاکستانی به کار می‌گیرند که در حالی که عدم استقبال از نیروی کار ایرانی آمار بیکاری را افزایش می‌دهد.

طهائی همچنین با نگاه آسیب‌شناسانه به مسئله حضور اتباع بیگانه در استان و با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم اتباع بیگانه به بهانه شغل وارد استان شوند و بهره‌برداری‌های دیگری داشته باشند، ساماندهی این قشر را از اولویت‌های در بحث مسائل اجتماعی برشمرد و گفت: نباید ساده از کنار پناه‌جویان سوء استفاده‌گر گذشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار