رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:۲ هزار ۲۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در سطح شهرستان طی سال ۱۴۰۰ شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱ 10 April 2022

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:۲ هزار ۲۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در سطح شهرستان طی سال ۱۴۰۰ شناسایی شده است.

به گزارش تابناک همدان، غلام حسین تقوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در دیدار با دادستان عمومی همدان با اعلام این خبر افزود: ۱ هزار ۲۶۱ مورد طبق تبصره یک ماده ۱۰ توقف عملیات شدند، تعداد ۴۰ مورد احکام قلع و قمع اجرا شده، ۱۲۹ مورد نصب بنر و دیوار نویسی، ۶ هزار ۱۷۳ مورد تحویل پوستر و هشدار‌های آموزشی را از دیگر اقدامات انجام شده طی مدت فوق می‌توان برشمرد. 

وی گفت: حدفاصل ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین سال جاری ۱۵۰ ساخت و ساز غیر مجاز در سطح شهرستان همدان شناسایی شده است که ۶ مورد توقیف عملیات، ۲ مورد نصب بنر، ۱۳ مورد دیوار نویسی، ۵۸ مورد نصب پوستر و هشدارصورت گرفت.

تقوی تصریح کرد: در بحث پرونده‌ها از ۱ هزار ۵۴۸ مورد، پرونده‌۱ هزار و ۱۸۴ مورد منتهی به صدور حکم شد، ۱۰ هکتار از مساحت اراضی اعاده شده، ۳۹۸ موارد قلع و قمع شده از دیگر اقدامات انجام شده در مدت فوق بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطر نشان کرد: دستگاه قضا همواره پشتیبان جهاد کشاورزی در کل کشور و بویژه استان همدان بوده و حمایت خوبی را داشته که با توجه به افزایش ساخت و سازهی غیر مجاز اقدامات خوبی در در سطح استان انجام گیرد.


وی با اشاره به ساخت و ساز‌های غیر مجاز و رصد و پایش جهاد کشاورزی در این رابطه تصریح کرد: امکانات جهاد محدود است جهاد کشاورزی با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت پست سازمانی در حال فعالیت بوده، اما با وجود کمبود نیرو با روحیه جهادی همکاران در حال فعالیت هستند. 

وی اشاره به کمک دستگاه قضا از جهاد کشاورزی در بحث تامین امنیت غذایی کرد وگفت: حمایت این نهاد از جهاد کشاورزی تنها به بحث ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حوزه امور اراضی نیست بلکه با حمایت این دستگاه برای اولین بار آرامش خوبی در بازار و توزیع کالا‌های اساسی مردم داشتیم. 

این مقام مسئول ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که اراضی ملی تخریب نشود و منابع ملی از بین نرود چرا که اراضی ملی به عنوان امانتی در دست ما برای نسل آینده است و باید برای حفظ آن تلاش کنیم، اما برخی از افراد به قانون احترام نمی‌گذارند.
 
خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار