تشکیل کمیته مبارزه با زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.
کد خبر: ۱۰۳۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹ 11 April 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی گفت: با توجه به تعرض عده ای از افراد سود جو به اراضی ملی و دست درازی به زمین‌ها از طریق سندجعلی، تشکیل کمیته مبارزه با زمین خواری در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.

کیامرث حاجی‌زاده با اشاره به زمین‌خواری در اراضی ملی به شیوه‌های مختلف افزود: زمین‌خواران به بهانه ایجاد طرح، زمین‌ها را می‌گیرند بعد از سال‌ها مشخص می‌شود که طرحی ایجاد نشده و با این بهانه زمین را به تملک خود در می‌آورند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بر تشکیل کمیته مبارزه با زمین‌خواری تاکید و اضافه کرد: جلسات مبارزه با زمین‌خواری به صورت مستمر در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار و با زمین‌خواران برخورد جدی و قانونی انجام شود.

وی همچنین شناسنامه کردن اراضی مشاورزی را ضروری دانست و ادامه داد: شناسنامه‌دار کردن اراضی در استانی که ۹۰ درصد عرصه‌های آن منابع ملی و طبیعی بوده ضروری است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه در شناسنامه‌دار کردن اراضی کشاورزی شرایط اقتصادی و معیشتی مردم مدنظر باشد، گفت: شناسنامه دار شدن اراضی کشاورزی گام مهمی برای مبارزه با زمین‌خواری است.

وی با بیان اینکه مدیران این طرح ملی را جدی بگیرند، افزود: مدیران مربوطه در حوزه جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و املاک و مدیرکل حوزه روستایی استانداری از طریق رسانه ملی اهمیت طرح شناسنامه دار شدن اراضی کشاورزی را به مردم اطلاع رسانی کنند.

این مسئول با تاکید بر استفاده از ظرفیت ائمه جمعه برای نهادینه کردن این طرح در بین مردم اضافه کرد: دستورالعمل شناسنامه‌دار شدن اراضی کشاورزی تهیه و در اختیار فرمانداران و بخشداران و اعضای شورای روستا قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار