شهردار حسن آباد با بیان اینکه، در شهرداری هیچ چیز برای مردم پنهان نیست، گفت: بیت‌المال در نهادهای عمومی متعلق به همه مردم است و در نظام اسلامی، برچسب اموال شخصی نمی‌توان به آنها زد؛ در همین راستا تمام آنچه که در قانون آمده است علی الخصوص مسئله قراردادها، مزایده‌ها، مناقصه‌ها، حقوق و مزایا کارکنان و... برای مردم شهر حسن آباد شفاف خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹ 12 April 2022

شیرزاد یعقوبی شهردار حسن آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با بیان این که در شهرداری حسن آباد هیچ چیز برای مردم پنهان نیست و شفافیت اعتماد می آورد، اظهار کرد: انتشار شفاف اطلاعات موجب می‌شود مردم حس کنند که راحت می‌توانند با این مجموعه (شهرداری) ارتباط برقرار کنند و این افزایش سرمایۀ اجتماعی، آورده‌های اقتصادی و اجتماعی هم برای شهرداری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شفافیت اطلاعات به تسهیل هر چه بیشتر ارائه خدمات به شهروندان کمک می کند، ادامه داد: براساس مادۀ 29 برنامۀ ششم توسعه و قانون انتشار آزاد اطلاعات، یکی از وظایف قانونی مؤسسات و نهادهای دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی که به نحوی از بیت‌المال استفاده می‌کنند، این است که اطلاعات بخش‌های مختلف ازجمله قراردادها، پروژه‌ها، حقوق و دستمزد، برنامه و بودجۀ نهادهای خود را به‌صورت عمومی و شفاف اعلام کنند.

شهردار حسن آباد با بیان اینکه، بیت‌المال در نهادهای عمومی متعلق به همه مردم است و در نظام اسلامی، برچسب اموال شخصی نمی‌توان به آنها زد، گفت: در همین راستا تمام آنچه که در قانون آمده است علی الخصوص مسئله قراردادها، مزایده‌ها، مناقصه‌ها، حقوق و مزایا کارکنان و... برای مردم شهر حسن آباد شفاف خواهد شد.

یعقوبی در پایان با بیان این که شفافیت باعث کاهش فساد در همه سازمان ها و ارگان ها می شود، خاطرنشان کرد: همکاران من در واحدهای مختلف شهرداری در تلاشند تا پیش از پایان فصل بهار سامانه شفافیت را در شهرداری حسن آباد راه اندازی کنند.

چندی قبل گزارشی در خبرگزاری فارس منتشر شد که در آن میزان شفافیت همه شهرداری های استان تهران بررسی شده بود. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، در سال گذشته شهرداری کرمان، یزد، سبزوار و تعدادی دیگر از شهرداری‌های کشور سامانه شفافیت خود را ایجاد کرده و در دسترس عموم مردم قرار دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار