استاندار همدان مطرح کرد:
استاندار همدان گفت: در سایه اتحاد و انسجام برنامه پیشرفت استان را دنبال خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۳۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲ 16 April 2022
به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه ملایر که با حضور پروفسور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت:  بزرگ‌ترین سرمایه و ذخایر در یک کشور، نیروی انسانی آن است لذا کشور ایران به دلیل ذخایر و معادن یکی از کشور‌های بسیار غنی دنیا است. 

وی افزود:  در کنار منابع و ذخایر ارزشمند طبیعی، به نیروی انسانی متخصص، توانا و کارآمد نیاز است. 


استاندار همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره و حتی در دیدار اخیر خود با کارگزاران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی، تاکید داشته‌اند که از خام فروشی به ویژه در حوزه نفت جلوگیری شود و با فرآوری آن را به ارزش افزوده تبدیل کنیم، اشاره کرد:  نتیجه غیبت نیروی انسانی توانمند و متخصص، خام فروشی منابع طبیعی و معدنی است. 

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم در راستای جلوگیری از خام فروشی، تربیت نیرو‌های متخصص است، تا بتواند آن را به ارزش افزوده تبدیل کند، اشاره کرد:  گسترش مراکز علمی، آموزشی و دانشگاهی می‌توان با پرورش نیرو‌های متخصص و متعهد نقش موثری در زمینه توسعه همه‌جانبه دارد. 

قاسمی فرزاد افزود: برنامه ما در سطح استان، گسترش و ارتقاء مراکز دانشگاهی و علمی از نظر کمی و کیفی است. 

استاندار همدان تاکید کرد: با توجه به اهمیت و شهرت جهانی بوعلی سینا، باید استان، به یک قطب علمی و دانشگاهی تبدیل شود. 

وی با بیان اینکه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نگاه خوبی به گسترش و ارتقاء مراکز دانشگاهی و علمی استان همدان دارد، بیان کرد:  از ظرفیت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در راستای پیشرفت استان همدان استفاده خواهد شد. 


قاسمی فرزاد گفت: طبق افق و چشم‌اندازی که برای دانشگاه‌های استان در نظر گرفته شده، هم باید جنبه کیفی یعنی تکمیل رشته‌های مختلف و هم از جنبه کمی یعنی جذب دانشجویان بیشتر تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی، در شعار سال، تولید بر مبنای دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را به عنوان یک تکلیف بر عهده ما گذاشه اند، عنوان کرد:  بدون شک دانش‌بنیان کردن تولید بر عهده کلیه مراکز علمی و دانشگاهی است و می‌توانند در این حوزه بیش از پیش ایفای نقش کند.









اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار