معاون استاندار قم از فرصت ۴۵ روزه استاندار به مدیران اقتصادی استان برای شناسایی و ارائه راهکار‌های عملیاتی برای رفع موانع سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد و گفت: راهکار‌های رفع این موانع در سطح استانی و ملی بررسی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸ 20 April 2022

به گزارش تابناک قم، محسن امیدیان در حاشیه جلسه تسهیل فرصت‌های سرمایه‌گذاری اتباع خارجی در قم با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذار در توسعه استان،گفت: این جلسه بر اساس تاکید استاندار قم و بر اساس سیاست‌های ابلاغی دولت مبنی بر تسهیل ورود سرمایه خارجی تشکیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه جذب سرمایه گذار، گفت: وجود بارگاه نورانی حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و نیز مراکز حوزی در قم، از جمله جاذبه‌های مهم برای سرمایه گذاران خارجی، بویژه برای مسلمانان و شیعیان کشور‌های همسایه است.

امیدیان با بیان این موضوع که فرآیند اداری کند و برخی موانع در این زمینه شناسایی شده است،گفت: ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری، ایجاد بستر‌های جذب سرمایه و سهولت در مسائل مرتبط با اقامت سرمایه گذاران از جمله اقدامات اولیه در این راستاست.

او گفت: اطلس اقتصادی استان در حال تدوین است و مبنای فعالیت خود را بکارگیری ظرفیت حداکثری و ایجاد فضای رقابتی بین سرمایه گذاران قرار داده ایم.

امیدیان همچنین پیرامون برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه گذار داخلی،گفت: گردشگری مذهبی سهم بسزایی از جاذبه‌های قم را به خود اختصاص داده است و در این مورد باید با ایجاد شرایط رفاهی، اجتماعی و فرهنگی لازم، میزان ماندگاری مسافرین در قم را افزایش داده و رغبت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در قم را افزایش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار