رصد با تلسکوپ با همکاری مؤسسه رصدگر عمق آسمان در نمایشگاه «بر آستان بهشت» انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ 26 April 2022

به گزارش تابناک قم، در گوشه‌ای از نمایشگاه یک تلسکوپ توجه حاضرین در نمایشگاه به خصوص کودکان را به خود جلب می‌کند و افراد حاضر به وسیله آن به رصد می‌پردازند، این تلسکوپ به همت مؤسسه قرآن و عترت رصدگر عمق آسمان در این نمایشگاه قرارداده شده است، ما نیز به این بهانه با مدیرمسئول این مؤسسه به گفت‌وگو پرداختیم.

مهدی پیوندزنی، مدیر مسئول مؤسسه قرآن و عترت رصدگر عمق آسمان به خبرنگار ستاد خبری گفت: در حدود دو هفته قبل از پایان سال با همکاری معاونت قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد استان قم در رابطه با برنامه‌های نمایشگاهی ماه مبارک رمضان صحبت و برنامه ریزی شد؛ از جمله این برنامه‌ها، نمایشگاه حرم مطهر حضرت معصومه(س) است که از شب دوم ماه رمضان تا پایان ماه مبارک در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر در دو بخش کودکان و بزرگسالان دایر است و از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، موسسه رصدگر عمق آسمان در حال فعالیت در آن می‌باشد.

وی افزود: یک بخش دیگر از فعالیت‌های قرآنی قرار بود در قالب نمایشگاه‌های خیابانی متمرکز شود که برگزار نشد و ماحصل آن نمایشگاه قرآنی «برآستان بهشت» شد که با حضور مؤسسات فرهنگی و قرآنی و اتحادیه قرآن و عترت فعالیت دارد و مؤسسه ما نیز به عنوان حامی در این نمایشگاه شرکت کرده و در برپایی غرفه‌ها و برنامه‌های نجوم و رصد مشارکت دارد.

پیوندزنی در پایان یادآور شد: یک گارگاه استهلال آنلاین در روز پنج‌شنبه از ساعت 16 تا 20 و نیز برنامه نشانه‌های آفرینش در استیج نمایشگاه «برآستان بهشت» برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، نمایشگاه قرآن کریم «بر آستان بهشت» با هدف ترویج آموزه‌های قرآنی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از چهارم اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز کرد و تا روز پنج‌شنبه ۸اردیبهشت‌ماه در پل حجتیه واقع در ابتدای بلوار بهار هر روز از ساعت ۱۹ الی ۲۴ دایر خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار